يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/06
کدخبر :49231
38
چاپ :

کرمان آمادگی واگذاری مرمت بناهای تاریخی به بخش خصوصی را دارد

استاندار کرمان به آمادگی این استان برای واگذاری مرمت و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: گردشگری کرمان را به عنوان یک‌ مطالبه در چند ماه اخیر پیگیری کرده ایم

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان به آمادگی این استان برای واگذاری مرمت و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: گردشگری کرمان را به عنوان یک‌ مطالبه در چند ماه اخیر پیگیری کرده ایم که بخشی از آن بناهای تاریخی است که باید تعیین تکلیف شوند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند روز شنبه در دیدار مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور 
وی اظهار داشت: کرمان بناهای تاریخی و میراثی فراوانی دارد که با ورود سرمایه‌گذار می توان آنها را احیا کرد و رونق صنعت گردشگری این استان را رقم زد. 

استاندار کرمان همچنین از تکلیف به مجموعه های بزرگ صنعتی و معدنی این استان در راستای مسئولیت های اجتماعی و ورود به بخش میراث فرهنگی با تشکیل شرکت‌های تخصصی نام برد و عنوان کرد: حوزه گردشگری و میراث فرهنگی با شکل گیری این هلدینگ ها از سرمایه استان و در کنار آن با کمک افراد متخصص، پیش برده می شود. 
زینی وند به احیا و مرمت کاروانسرای وکیل کرمان با حضور بخش خصوصی اشاره کرد و از پیگیری ها برای حل مشکل تامین آب و برق این مجموعه خبر داد. 
وی بیان داشت: در کرمان به تناسب ظرفیت و سابقه تمدنی آن در حوزه میراث فرهنگی کار نشده و با اجحاف مواجه است.
وی افزود: گردشگری کرمان را به عنوان یک‌ مطالبه در چند ماه اخیر دنبال کرده ایم که بخشی از آن بناهای تاریخی است که باید تعیین تکلیف شوند. 
مدیرعامل حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور نیز به بازدید خود از مجموعه های تاریخی کاروانسرای وکیل، عمارت شترگلو، خانه امینیان در استان اشاره کرد و گفت: با شناسایی سرمایه گذاران و واگذاری اماکن تاریخی به آنها روند مرمت بناهای میراثی رونق و توسعه می‌یابد که نمونه شاخص آن در استان کرمان کاروانسرای وکیل است. 

 هادی میرزایی افزود: کاروانسرای وکیل کرمان با ۹۵ درصد پیشرفت، عمارت شترگلو با ۶۵ درصد و خانه امینیان با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در مرمت و احیا فعال هستند و حمایت های استان توسعه صنعت گردشگری و حفاظت از ابنیه تاریخی را به همراه دارد. 
فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز از معرفی پروژه های جدید استان برای احیا و مرمت به کمک صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور خبر داد.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.