شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1400/06/09
کدخبر :54649
46
چاپ :

پروتکل‌های بهداشتی فراموش شد/ کرونا در کرمان جان می‌گیرد

مطابق آمار روزانه در کرمان کرونا روند صعودی خود را در زمینه بستری و فوت بیماران ادامه می دهد اما بار دیگر مسئولان و مردم پروتکل‌ها را فراموش کرده‌اند.

گروه استان‌ها: این روزها در هر خانواده کرمانی چندین نفر درگیر بیماری کرونا هستند و کم نیستند خانواده‌هایی که پیراهن سیاه بر تن کرده‌اند، کافیست چرخی در سطح شهر کرمان بزنید، در هر محله می‌توانید آگهی‌های ترحیم را پشت درب خانه‌ها و مغازه‌ها مشاهده کنید این نشان از ادامه وضعیت بحرانی در استانی دارد که به دلیل همجواری با استان‌های مرزنشین با چالش‌های جدی در بحث شیوع کرونا مواجه شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از مهر، در استان کرمان مدت هاست تعداد فوتی‌های کرونا بین ۲۰ تا ۳۰ نفر در نوسان است و حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده است، کمبود واکسن که طی هفته گذشته به یکی از نگرانی‌های ساکنان این استان تبدیل شده بود امروز کمی بهتر شده و واکسن برکت و سینوفارم در مراکز واکسیناسیون در حال عرضه به مردم است.

نکته جالب توجه اینکه سن مبتلایان به کرونا در کرمان به صورت چشمگیر پایین آمده اما روند واکسیناسیون سنی کرمان مدت هاست ثابت مانده و کاهش نیافته است این در حالی ست که در برخی از استان‌های همجوار سن واکسیناسیون کاهش یافته است.

سرم همچنان در کرمان نایاب است / ‏‬ قیمت داروهای تخصصی نجومی ست

بررسی در سطح شهر نشان می‌دهد همچنان سرم تزریقی در سطح داروخانه‌های شهر کرمان نایاب است و این دارو فقط در بیمارستان‌ها یافت می‌شود، هر چند در بازار آزاد نیز می‌توان این دارو را با قیمت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ خریداری کرد، مراکز تست ۱۶ ساعته کرونا نیز در سطح شهر با ازدحام مواجه هستند و از تعداد افرادی که درخواست تست دارند کاسته نشده است.

طبق اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، سیرجان، جیرفت، بم و رفسنجان ظرفیت بخش‌های بستری کرونا در استان نیز بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد اشغال است و همچنین بخش‌های غیر کرونایی که در روزهای اخیر برای بستری بیماران تجهیز شده‌اند نیز با حداکثر فعالیت مشغول به خدمات رسانی هستند.

نکته قالب توجه اینکه بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند روند بیماری را در خانه طی کنند و از خدمات پزشکی در خانه‌ها استفاده می‌کنند که البته هزینه‌های هنگفتی روی دست خانواده‌های کرمانی گذاشته است و یکی دیگر از نمودهای این نوع درمان نیز کاهش کپسول‌های اکسیژن در سطح شهر است.

طبق آخرین آمار هم اکنون در استان کرمان هزار و دوازده نفر در استان کرمان بستری و تحت درمان‌های تخصصی قرار دارند، از طرفی تأمین داروهای تخصصی کرونا نیز در کرمان هر چند با هزینه‌های سنگین اما در دسترس است.

هر ساعت یک کرمانی فوت می‌کند

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.