شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024
1400/08/09
کدخبر :58524
19
چاپ :

هشت پروانه گردشگری سلامت در کرمان صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از صدور هشت پروانه گردشگری سلامت برای متقاضیان این حوزه در کرمان خبر داد.

 صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، فریدون فعالی در نشست با مجریان گردشگری سلامت استان افزود: در حال حاضر ۲ دفتر خدمات مسافرتی دیگر نیز تقاضای کسب مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را داده‌اند که در مرحله صدور پروانه هستند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی با اشاره به پایین بودن هزینه‌های درمان در ایران در مقایسه با سایر کشورها اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت مناسب زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان کرمان زمینه توسعه گردشگری سلامت در این منطقه فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با تاکید بر لزوم حضور پررنگ دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان در بحث گردشگری سلامت بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان مهرگان کرمان به عنوان بزرگترین بیمارستان خصوصی جنوب‌شرق کشور موفق به کسب مجوز گردشگری سلامت شده و باید از این ظرفیت برای جذب توریست سلامت از کشورهای همسایه به ویژه عراق، افغانستان و پاکستان اقدام کرد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذارهای شرکت هواپیمایی ماهان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت این شرکت برای راه‌اندازی پروازهای خارجی به مقصد کشورهای هدف استفاده کرد.

استان کرمان با هشت اثر ثبت جهانی دارای بیشترین اثر ثبت جهانی در بین استان های کشور است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم به ثبت جهانی رسیده است.

همچنین روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی پیچ و دهکده جهانی گلیم به ثبت جهانی رسیده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.