يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/03/26
کدخبر :48260
28
چاپ :

نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و اهداکنندگان خون ایثارگرانی هستند که جان افراد زیادی را نجات می دهند.

به گزارش دل عالم به نقل ایسنا،مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و اهداکنندگان خون ایثارگرانی هستند که جان افراد زیادی را نجات می دهند.

"ایرج شکوهی" با اشاره به اینکه شعار روز جهانی اهداکنندگان خون امسال "اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان" انتخاب شده، اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان به پویش اهدای خون دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی پیوستند.

وی افزود: پویش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور به منظور آشنایی دانشجویان با فرهنگ داوطلبانه اهدای خون و ترغیب دانشجویان برای انجام امور انسان دوستانه اهدای خون در مراکز اهدای خون برگزار شده است.

شکوهی تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با حضور در مراکز اهدای خون سراسر استان در این پویش شرکت کردند تا با مشارکت و همدلی خود نیاز حیاتی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی مرتفع شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان در ادامه بیان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و از دانشجویان علوم پزشکی درخواست داریم به عنوان سفیران و مدافعان حوزه سلامت در نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون ما را یاری دهند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پویش اهدای خون بانوان در استان کرمان گفت: به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها پویش اهدای خون بانوان کرمانی با شعار "با اهدای خون بانوان هر خانه یک پایگاه اهدای خون" برگزار شد.

شکوهی بیان کرد: در این پویش جمعی از بانوان کرمانی و بانوان بسیجی جامعه زنان سپاه ثارالله کرمان به مراکز خونگیری استان مراجعه و خون خود را جهت یاری رساندن به بیماران نیازمند اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به مراجعه ۳۸۸ نفر اهداکننده خون در روز گذشته در استان کرمان برای اهدای خون گفت: اهداکنندگان خون ایثارگران واقعی هستند که جان انسان های بسیاری را نجات می دهند.

وی افزود: اهدای مکرر خون فرد را در برابر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی محافظت می کند و نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد بلکه موجب جلوگیری از ابتلای آنها به بیماری ها نیز می شود.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.