يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1402/11/29
کدخبر :102793
0
چاپ :

مستند شخصیت‌های کرمانی در دوران دفاع مقدس ساخته می‌شود

امیدواریم برای ستاره‌های بزرگ دفاع مقدس و شخصیت‌های تاریخی باز هم کار ساخته شود و شخصیت‌های دیگر دوران دفاع مقدس در کرمان در برنامه ما هستند.

محمد حمیدی‌مقدم در آیین اکران مستند فیلم «بی‌قرار» در کرمان با بیان اینکه این استان شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده، افزود: چگونگی رسیدن به طرح این مستند حکایت جالبی دارد و پس از اتفاقاتی که درباره شناسایی شهید یوسف‌الهی افتاد، ایده اولیه مطرح شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی مستند فیلم «بی‌قرار» را از زیباترین تولیدات مرکز گسترش در دو سال اخیر دانست و گفت: نخستین رونمایی این مستند در هفدهمین جشنواره بین‌المللی «ایران مستند» سینما حقیقت مورد توجه بسیار مردم تهران قرار گرفت و جایزه دوم بخش شهید آوینی را از آن خود کرد. همچنین در اکثر شهرها بعد از سینما حقیقت به نمایش درآمد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حمیدی‌مقدم با بیان اینکه در تاریخ دفاع مقدس شخصیت‌هایی بودند که به سادگی زیست می‌کردند اما از خود حس و تأثیری بر جای گذاشتند که یک تاریخ مدیون آنهاست، تصریح کرد: این شهدا در مقاطع مختلف، خطرات و پیچ‌های تاریخی همیشه به کمک ما آمدند. نگاهی که در فیلم بی‌قرار جاریست یک خودآگاهی و نقش شهودی است و امیدواریم همانطور که ما با این فیلم ارتباط برقرار کردیم، مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند اظهار کرد: فیلم بی‌قرار، دلی ساخته شده و قرار است بگوید چه انسان‌هایی بزرگی هستند و چه انسان‌های بزرگتری در تاریخ ما مؤثر بودند و سردار ملی ما چگونه این عشق و علاقه را به شهید (شهید یوسف‌الهی) نشان می‌دهد؛ امیدواریم توانسته باشیم به نقش خود عمل کرده و شهیدی از دیار کرمان را به نقاط مختلف کشور و دنیا معرفی کنیم.

حمیدی‌مقدم در پایان گفت: امیدواریم برای ستاره‌های بزرگ دفاع مقدس و شخصیت‌های تاریخی باز هم کار ساخته شود. این امر شروع شده و ان‌شاءالله در سازمان سینمایی و مرکز گسترش، شخصیت‌های دیگر دوران دفاع مقدس در کرمان در برنامه ما هستند و پروژه بعدی نیز پروژه بزرگی است که در همین نقطه (کرمان) رقم می‌خورد. 

محمدعلی‌ فارسی، نویسنده و کارگردان مستند فیلم «بی‌قرار» در این مراسم از اعتماد خانواده شهید یوسف‌الهی تشکرد کرد و به ارائه نکاتی پیرامون ساخت این فیلم پرداخت و گفت: برای ساخت این فیلم از حدود ۱۳۰ نفر مصاحبه گرفتیم که در فیلم، مصاحبه حدود ۲۳ نفر نمایش داده می‌شود و اگر می‌خواستیم همه مصاحبه‌ها را نشان دهیم زمان فیلم بسیار طولانی‌تر می‌شد.

وی با بیان اینکه حق مطلب در مورد شهید یوسف‌الهی را نه یک فیلم که یک سریال هم ادا نمی‌کند و این فیلم زحمت دو ساله یک گروه ۱۰ نفره است، تصریح کرد: در سال ۱۳۷۲ یک فیلم در مورد عملیات والفجر۸ ساختیم و در جریان آن شهید سلیمانی حدود ۴۰ دقیقه در مورد شهید یوسف‌الهی صحبت کرد و حتی از قرارگاهی که قتلگاه شهید بود، فیلم گرفتیم اما این فیلم‌ها کار نشد که دلیل آن را نمی‌دانم. ۱۷ سال بعد در فیلمی که در مورد جانبازان می‌ساختیم، شهید بادپا فقط حدود ۴۵ دقیقه در مورد شهید یوسف‌الهی صحبت کرد و اینکه چرا پخش نشد نمی‌دانم و به نظرم خود شهید انتخاب کرده بود چه زمانی درباره او حرف بزنیم.

محمدهادی یوسف‌الهی، برادر شهید نیز در این مراسم ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران ساخت و اکران مستند فیلم «بی‌قرار» و رزمندگانی که شاکله اصلی فیلم بودند، اظهار کرد: به نیابت از خانواده شهید که دغدعه پاسداشت یاد شهید را داشتید، صمیمانه سپاسگزارم.

برادر شهید یوسف‌الهی، افزود: در این فیلم رسم بر این بوده که صفات عالی انسانی که انسان را به مقام آدمیت می‌رساند از زبان همرزمان شهید بیان شود. همه از اقصی نقاط ایران، همت کردند تا این فیلم اینگونه رقم بخورد.

بنابراین گزارش، همزمان با سی‌وهفتمین سالگرد شهادت شهید محمدحسین یوسف‌الهی، مستند فیلم «بی‌قرار»، روایتی از زندگی این شهید والا مقام با حضور خانواده شهید جمعی از خانواده شهدا و مسئولان و اقشار مختلف مردم در سینما شهرتماشای کرمان اکران شد.

شهید حسین یوسف الهی در سال ۱۳۴۰ در کرمان متولد شد و در ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۴ به دلیل مصدومیت حاصل از بمب‌های شیمیایی در عملیات والفجر ۸، در بیمارستان لبافی‌نژاد تهران به شهادت رسید.
محمدحسین یوسف الهی همان شهیدی است که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وصیت کرده بود که پیکرش در کنار وی در گلزار شهدای کرمان دفن شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.