شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024
1400/01/21
کدخبر :45657
35
چاپ :

مرگ ناشی از کرونا در کرمان ۴ برابر افزایش یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بااشاره به افزایش ۴ برابری مرگ ناشی از کرونا در مقایسه باچند ماه اخیر در استان،گفت:تاکید می‌کنیم مردم و مسئولان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش دل عالم به نقل ازخبر گزاری مهر ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بااشاره به افزایش ۴ برابری مرگ ناشی از کرونا در مقایسه باچند ماه اخیر در استان،گفت:تاکید می‌کنیم مردم و مسئولان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 حمیدرضا رشیدی نژاد پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به موج چهارم کرونا گفت: وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان تغییر کرده و در ادامه نیز هر چند روز یک بار نیز شاهد تغییر رنگ بندی ها خواهیم بود.

وی با بیان این مطلب که از هفته گذشته به دنبال وقوع مسائل مختلف با شروع موج چهارم کرونا روبرو شدیم و مواجه با یک خیز بسیار تند هستیم، بیان داشت: در اواخر اسفندماه ۲۸۶ بیماری بستری در استان داشتیم که ۳۰ درصد تست آنها مثبت شده بود اما هم اکنون تعداد ۵۴۶ بیمار بستری داریم که نزدیک به ۵۰ درصد تست آنها مثبت شده است و همچنین متأسفانه تعداد مراجعین وحشتناک افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه وقتی با تعداد زیاد مراجعه کنندگان روبرو می‌شویم، نشان از جدیت این موج دارد، اظهار داشت: در اواخر اسفندماه، ۸۰ بیماری بستری در هفته داشتیم اما الان به ۱۲۵ بیماری بستری در هفته افزایش پیدا کرده است. از طرف دیگر این ویروس یک ویروس جهش یافته است و بالای ۹۰ درصد بیماران ما مبتلا به نوع ویروس جهش یافته انگلیسی هستند که قدرت سرایت آن وحشتناک بالا است.

مرگ مبتلایان به کرونای انگلیسی ظرف یک هفته

وی گفت: ممکن است این بیماری از علائم ساده شروع شود اما در صورت ابتلاء به ویروس جهش یافته، فرد به سرعت بدحال می‌شوند به این معنا که در گذشته مدت زمان تقریبی فوت فرد، دو هفته بوده است اما درحال حاضر به کمتر از یک هفته طول تقلیل یافته است.

رشیدی نژاد اظهار داشت: توصیه‌ها همان توصیه‌های همیشگی است و به طورکلی در صورت بروز هر بحرانی همه افراد و مسئولان باید موضوع را جدی بگیرند در غیراین صورت شاهد بالا رفتن تلفات خواهیم بود. تاکید می‌کنیم که مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تا جایی که امکان دارد در جمع حضور پیدا نکنند همچنین در مکانی که حضور دارند باید هوا رد و بدل شود و حتی المقدور از هوای آزاد استفاده شود.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه در محیط عادی یک ماسک کفایت می‌کنند مگر اینکه در فضای خاصی افراد قرار داشته و مواجه با افراد بیمار باشند، از دو ماسک استفاده شود، اظهار کرد: فعالیت‌های کادر درمان بر اساس ظرفیت‌های موجود در استان و با همکاری سازمان‌های مربوطه بر اساس الگوی ستاد ملی انجام شد و در ادامه با شروع طرح شهید سلیمانی این طرح جدیت پیدا کرد به خصوص همکاری ویژه ای میان دانشگاه علوم پزشکی و بسیج شکل گرفت.

۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کرمان اشغال شده است

وی با بیان این مطلب که از مردم و مسئولان تقاضا داریم که برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی که برنامه ریزی کرده‌اند را تعطیل کنند در غیر این صورت پاسخگوی مراجعه تعداد زیاد بیماران نیستیم، عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی ما اشغال شده است در حالی که این آمار در گذشته ۲۰ درصد بوده است لذا تقاضا داریم که همه اقشار مختلف جامعه واقعاً دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ۲۳ شهرستان در استان داریم که ۸ شهرستان قرمز، ۷ شهرستان نارنجی و ۸ شهرستان زرد هستند، اظهار کرد: احتمال این وجود دارد که شهرستان‌های زرد ما نارنجی و زردها قرمز شوند.

وی با بیان این مطلب که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲ هزار و ۵۹۷ نفر فوت کرده‌اند که متأسفانه امروز ۶ مرگ و میر اتفاق افتاده است و در شرایط فعلی نسبت به چند ماه اخیر، مرگ و میر چهار برابر شده است، تصریح کرد: وقتی که رنگ بندی شهرها مشخص شود، براساس دستورالعمل‌های متناسب با رنگ بندی ها، محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

رشیدی نژاد بیان داشت: برخی تصمیم‌های مقابله با کرونا، در استان اخذ می‌شود که پشتوانه اجرایی دارد و اجرا می‌شود اما برخی تصمیم‌ها ملی است که باید تابع آن باشیم. در خصوص سفرهای نوروزی هر چند که موضع وزارت بهداشت مشخص بوده است اما در مجموع باید تابع ستاد ملی مقابله کرونا باشیم.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.