شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024
1401/06/12
کدخبر :69952
18
چاپ :

مذاکرات برجام اقتدار انرژی هسته‌ای کشور را نشان می دهد

این علم چیزی نبود که کسی در اختیار ما قرار دهد، در این زمینه نشان دادیم هر جایی لازم داشتیم توانسته ایم نیازهای خود را برطرف کنیم، مذاکرات برجام هم همین اقتدار را نشان می دهد.

محمد مهدی زاهدی در جمع دانشجویان دوره توانمند سازی طرح «حامیم» دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان کرمان، جایگاه علم و فناوری را در کشور بسیار خوب ارزیابی و اظهار کرد: مشکلات معیشتی زیادی در کشور وجود دارد که سه قوه در تلاش هستند تا آنان را حل کنند، رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید کرده اند، اما ما در آموزش عالی دست برتر را داریم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اکنون حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو در کشور وجود دارد، گفت: این در حالی است که قبل از انقلاب ۱۷۶ هزار دانشجو در دانشگاه ها درس می خواندند ضمن آنکه اکنون ۱۰۰ هزار نفر استاد و عضو هیات علمی دانشگاه داریم اما در زمان قبل از انقلاب، ۵ هزار نفر بودند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از رشد قابل توجه کشور در مقالات جهانی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: آن زمان ۴۶۰ مقاله ISI داشتیم که اکنون این تعداد به ۶۰ هزار مقاله نهایی رسیده و در این زمینه رتبه نخست منطقه را از آن خود کرده ایم.

زاهدی اضافه کرد: در زمان انقلاب بود که جهش تحصیل در دکترا را داشتیم، قبل از انقلاب تنها چند رشته امکان تحصیل در دکترا را فراهم می کردند.

وی به جایگاه فناوری کشور پرداخت و ابراز کرد: امروزه در عرصه فناوری به ویژه فناوری نو جایگاه بسیار خوبی در منطقه داریم، این در حالی بود که قبل از انقلاب، به حساب نمی آمدیم.

زاهدی انرژی هسته ای را یکی از عوامل اقتدار کشور خواند و تاکید کرد: این علم چیزی نبود که کسی در اختیار ما قرار دهد، در این زمینه نشان دادیم هر جایی لازم داشتیم توانسته ایم نیازهای خود را برطرف کنیم، مذاکرات برجام هم همین اقتدار را نشان می دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی فناوری هوا و فضا را یکی از فناوری های پیچیده خواند و تصریح کرد: اکنون به جایی رسیده ایم که جزو ۸ کشور برتر دنیا هستیم، ما با تکیه بر دانشمندان و جوانان خودمان به این رتبه با ارزش دست پیدا کردیم.

وی اضافه کرد: ساختن ماهواره و پرتاب آن، هر دو پیچیده و مهم هستند، کنترل آن هم فناوری پیچیده ای است که اکنون همه آن ها را خودمان انجام می دهیم، سال های نچندان دور، ماهواره ای ساختیم اما هیچ کشوری حاضر نشد آن را پرتاب کند، حالا اما وضعیت طور دیگری است.

وی عنوان کرد: در نانو فناوری جزو ۶ کشور و در سلول های بنیادین جزو دو یا سه کشور برتر دنیا قرار داریم.

زاهدی به دیدار با رییس گروه دوستی پارلمانی اندونزی اشاره داشت و تصریح کرد: آن ها اصرار داشتند در بحث نانو فناوری به آنها کمک کنیم.

وی اضافه کرد: یک سیستم رباتی در اختیارشان گذاشتیم که جراحی از راه دور انجام می داد، تست آن را هم انجام دادیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیشرفت جمهوری اسلامی در صنعت دفاعی را درخشان خواند و بیان کرد: امروزه به جایی رسیده ایم که کشورهای ابرقدرت خواهان خرید تجهیزات ما هستند.

وی اضافه کرد: در خلیج فارس محکم می ایستیم و اجازه نمی دهیم بدون اجازه ما حرکتی صورت گیرد، این قدرت زیادی است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.