يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/06
کدخبر :49240
99
چاپ :

مدیرکل راه ۹ دستگاه شتابنگار برخط در کرمان نصب شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه۹دستگاه شتابنگاربرخط درحوزه این اداره کل بین مرکز تحقیقات راه مسکن شهرسازی واستانداری کرمان عملیات نصب و راه اندازی این دستگاه‌ها به پایان رسید

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه ۹ دستگاه شتابنگار برخط در حوزه این اداره کل بین مرکز تحقیقات راه مسکن شهرسازی و استانداری کرمان عملیات نصب و راه اندازی این دستگاه‌ها به پایان رسید.

علی حاجی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان ۶ دستگاه شتاب نگار دیگر نیز در قالب این تفاهم‌نامه مطرح شده که در صورت تامین اعتبار توسط استانداری کرمان به سرعت نصب می‌شوند که بر این اساس گسل‌های استان کرمان تحت کنترل دستگاه‌های شتابنگار آنلاین قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: هزینه اجرای این تفاهم نامه ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده که ۵۰ درصد آن توسط استانداری کرمان و ۵۰ درصد توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تامین خواهد شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به نصب ۱۵ دستگاه شتابگار در استان کرمان، توسط مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ۵۰ درصد اجرای این تفاهمنامه اجرا شده و ۵۰ درصد دیگر توسط استانداری استان باید تامین اعتبار و اجرایی شود.

وی با اشاره به مکان‌یابی زیرساخت تمام ایستگاه‌های شتابنگار در استان، اجرا و نصب ۱۵ دستگاه شتاب نگار (سنسور و دیجیتایزر) جهت تقویت زیرساخت های مدیریت بحران زلزله استان، پایش و رصد دقیق تر فعالیت لرزه ای گسل ها و ایجاد ارتباط بین ایستگاه های شتاب نگار استان کرمان و کشور صورت گرفت.

حاجی زاده با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان متولی شبکه شتابنگاری زلزله کشور است و داده‌های دستگاه شتاب نگار اهمیت بسیار زیادی در طراحی سازه‌های مقاوم، مدیریت بحران و زلزله کشور دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد و نصب دستگاه‌های شتاب نگار تاثیر بسیاری در ایجاد سیستم های هشدار سریع و پاسخ سریع و برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب در هنگام وقوع زلزله دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان با اشاره به اجرای پایلوت راه اندازی سامانه پاسخ سریع برای استان کرمان و هفت کلانشهر (تهران ، البرز، مشهد، تبریز، اهواز ، شیراز، بندرعباس) دیگر با پیگیری مسئولان این استان گفت: پس از نصب و راه اندازی، تعداد ۱۵ ایستگاه شتابنگار برخط در استان کرمان عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: کرمان از استان های زلزله خیز کشور محسوب می‌شود که یکی از مرگ بارترین زلزله های ۵۰ سال اخیر ایران با بیش از ۴۰ هزار کشته، دی ماه ۱۳۸۲ در این استان و شهر بم رخ داد.

حاجی زاده یادآور شد: شبکه شتابنگاری استان کرمان دارای ۷۰ ایستگاه شتابنگار است که با نصب تعداد ١۵ عدد شتابنگار برخط در این استان تعداد ایستگاه‌های شتابنگار این استان به ۸۵ ایستگاه ارتقا خواهد یافت.

وی اظهار داشت: نخستین دستگاه شتاب‌نگار نسل اول در شهر کرمان در روز هفتم خردادماه ۱۳۵۳ در این شهر نصب و راه اندازی شده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.