شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1402/10/04
کدخبر :99188
1
چاپ :

مانور لحظه صفر شهرستان رفسنجان اجرا شد

مانور (عملیات تمرینی) لحظه صفر شهرستان رفسنجان شامگاه سوم دی ماه در محل پل زیتون برگزار و سطح آمادگی دستگاه‌های مختلف این شهرستان در زمان بروز حوادث احتمالی بررسی شد.

فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان رفسنجان در خصوص اجرای این مانور اظهار کرد: مانور لحظه صفر شهرستان در راستای ارتقاء توان اعضای مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، حسین رضایی بیان کرد: در ابتدای این مانور با سناریوی از پیش تعیین شده اعلام وقوع حادثه به ستاد بحران شهرستان ابلاغ شد و ستاد بحران به تمامی دستگاه‌های امدادی و مربوطه شهرستان اعلام آمادگی داد و تمامی نیروها به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: برگزاری مانور لحظه صفر با سناریوی از قبل تهیه شده و با فرض موضوعاتی مانند نجات مصدومان از گودال، سیل و زیر آوار طراحی شده بود که با همکاری نیروهای هلال احمر و آتش نشانی بحث آزادسازی مصدومان و اعزام به مراکز درمانی انجام شد.

به گفته وی، اسکان اضطراری هم در یکی از مکان‌های امن شهرستان با نصب ۱۳ چادر امدادی با موفقیت انجام شد.

فرماندار رفسنجان گفت: در این مانور عملکرد دستگاه‌های مختلف شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت مشخص و به دستگاه‌ها اعلام شد که امیدواریم هماهنگی‌های بیشتری بین دستگاه‌ها در مواقع خاص ایجاد شود و در زمان کمتر و با هماهنگی بیشتری برای انجام عملیات، در زمان بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.