شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1402/07/13
کدخبر :94077
10
چاپ :

فرمانده انتظامی کرمان برخورد پلیس استان با قاچاقچیان سوخت افزایش ۹۷ درصدی دارد

عملکرد پلیس طی سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن در بخش برخورد با قاچاق سوخت، افزایش ۹۷ درصدی دارد.

 سردار ناصر فرشید  به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: همچنین طی ۶ ماه گذشته سال جاری بیش از چهار میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان کشف شده که این رقم ۱۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده طی ۶ ماه سال گذشته در استان کرمان بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۸ تن انواع موادمخدر طی سال گذشته در استان کرمان کشف شده‌ است اظهار داشت: ۸۳ درصد از این مقدار تریاک، ۱۲ درصد حشیش، ۲ درصد هروئین، مرفین و شیشه بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: همچنین حدود ۳۸ تن انواع موادمخدر طی ۶ ماه گذشته در استان کرمان کشف شده که ۸۲ درصد از این مقدار تریاک، ۱۳ درصد حشیش و پنج درصد مرفین، هروئین و شیشه است.

وی ادامه داد: کشفیات مرفین و شیشه در این استان نسبت به سال قبل دارای افزایش است و این نشان می دهد دشمن درصدد رسوخ و انتشار مصرف مواد مخدر صنعتی در جامعه است.

فرشید افزود: در استان کرمان بیش از ۱۰ هزار معتاد، ۲ هزار و ۶۰۰ قاچاقچی و بیش از ۶ هزار خرده‌فروش موادمخدر طی یک سال گذشته دستگیر شده که در مجموع آماری بیش از ۱۹ هزار نفر را نشان می دهد.

وی با اشاره به انهدام ۱۷۲ باند قاچاق موادمخدر طی سال گذشته در استان کرمان گفت: طی این مدت نیز حدود ۱۶ هزار پرونده در زمینه جرائم مواد مخدر تشکیل و بیش از هزار و ۸۰۰ خودرو توقیف شده است.

فرمانده انتظامی کرمان اظهار داشت: روزانه ۲۰ خرده‌فروش مواد مخدر، ۳۱ معتاد و هفت قاچاقچی مواد مخدر در استان کرمان دستگیر و ۹۹۰ خودرو متخلف در این زمینه توقیف می شود.

برقراری ۶ هزار و ۵۰۰ تماس مردمی با پلیس

وی به برقراری ۶ هزار و ۵۰۰ مورد تماس مردمی با سامانه پلیس ۱۱۰ در سال جاری اشاره و تصریح کرد: ۳۲ درصد تماس های برقرار شده به صورت عملیاتی انجام و شهروندان در سایر تماس ها مورد راهنمایی قرار گرفته اند.

فرشید اظهار داشت: اهالی استان کرمان همچنین طی سال جاری با سامانه ۱۹۷ نیز روزانه ۱۳۱ تماس برقرار کرده اند که ۳۰ درصد از این تماس ها با راهنمایی های ماموران پلیس سرانجام گرفته، ۱۰ درصد تقدیر از پلیس بوده، هفت درصد پیشنهادات، یک درصد شکایات و ۲۰ درصد هم انتقادات مردمی بوده است.

کشف ۸۴ درصدی جرائم سایبری/ وقوع ۲۳ هزار تصادف در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین با بیان اینکه جرائم سایبری این استان طی سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته است گفت: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ جرم رایانه‌ای در کرمان رخ داده که ۸۴ درصد از این مقدار به کشف منجر شده است.

وی افزود: طی سال گذشته بیش از ۲۳ هزار تصادف در استان کرمان به‌وقوع پیوسته که ۵۱ درصد آن در درون شهرها و ۴۹ در جاده‌ها اتفاق افتاده که هزار و ۳۰۰ نفر در این تصادفات جان خود را از دست داده اند.

فرشید، درصد تصادفات برون و درون شهری را به ترتیب طی این مدت ۸۰ و ۲۰ درصد عنوان و تصریح کرد: بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این تصادفات مجروح شده اند.

وی ارزش ریالی قاچاق کشف شده طی سال جاری در استان کرمان را بیش از پنج هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این مدت همچنین روزانه ۶۳ تصادف در استان کرمان رخ داده که ۳۲ مورد از این تعداد در معابر شهری و ۳۱ مورد در محورهای مواصلاتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: روزانه چهار نفر در استان کرمان بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند و ۴۴ نیز مجروح می شوند که جای تامل دارد.

وی تصریح کرد: همچنین بیشترین آمار افراد فوت شده در تصادفات درون شهری در شهرهای کرمان، سیرجان، بم و جیرفت و بیشترین آمار فوتی‌ های تصادفات جاده‌ ای در راههای کرمان، سیرجان، بردسیر، زرند، رودبار و جیرفت اتفاق افتاده است.

فرشید به طرح های مختلف مبارزه با اتباع غیرمجاز اشاره کرد و گفت: هزار خودرو حامل اتباع غیرمجاز روزانه در استان کرمان توقیف می شود.

وقوع بیش از ۹ هزار نزاع در استان کرمان

فرشید افزود: بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ نزاع و درگیری طی ۶ ماهه نخست سال جاری در استان کرمان رخ داده که منجر به تشکیل روزانه ۵۴ پرونده شده است.

وی وقوع قتل در استان کرمان را دارای افزایش ۱۷ درصدی دانست و افزود: طی ۶ ماه گذشته باند سرقت طلا، باند اراذل و اوباش در هفت‌باغ علوی و ۲ باند کلاهبرداری در استان کرمان منهدم شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی از ۱۳ مهرماه با شعار "شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار" اشاره کرد و گفت: در این هفته از کارکنان خدوم انتظامی، بازنشستگان و خانواده‌های آنها تجلیل می‌ شود و در این راستا نمایش اقتدار پلیس را در دستور کار قرار داده ایم.

بروزرسانی تجهیزات در دستور کار پلیس

وی اظهار داشت: پلیس استفاده از تجهیزات به‌ روز، سامانه‌ ها و نرم‌ افزار های مورد نیاز پلیس هوشمند را در دستور کار خود قرار داده به طوری که هم اکنون در بیش از ۱۰۰ مقر انتظامی کرمان ارتباط الکترونیک بادستگاه قضایی و پزشکی قانونی برقرار است.

وی گفت: نیروی انتظامی در استان کرمان چهار شهید و پنج جانباز را از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تاکنون به انقلاب تقدیم کرده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.