شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1400/06/28
کدخبر :56729
49
چاپ :

شیوه‌نامه‌های بهداشتی مشاغل در ماه‌های آینده بازنگری می‌شود

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: «با توجه به سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا، پس از واکسیناسیونِ مشاغل و گروه‌های حساس، شیوه نامه‌های بهداشتی بازنگری می‌شود».

محسن فرهادی افزود: «مشاغل حساسی که ارائه خدمات می‌کنند و محدودیت داشتند و برخی از آن‌ها همانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مجتمع‌های تجاری جزو مشاغل گروه یک بودند، تردد‌های زیادی داشتند که مجبور بودیم در برخی مشاغل، محدودیت‌هایی را اعمال کنیم، اما با توجه به سرعت گرفتن تزریق واکسن در کشور، این شیوه نامه‌ها در ماه‌های آینده تغییر می‌کنند و بر اساس قرنطینه هوشمند، اجرایی می‌شوند».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، وی بیان کرد: «وضعیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان در کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد و به طور میانگین رعایت این پروتکل‌ها در هفته گذشته در کشور حدود ۴۱ درصد بود که این یک زنگ خطر است. با توجه به تاکید وزیر بهداشت و مباحثی که در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد، پروتکل‌ها و محدودیت‌ها هوشمند می‌شوند البته تا هوشمند شدن آن‌ها، مقداری زمان داریم، چون باید پوشش واکسیناسیون، بیشتر باشد. اگر پوشش واکسیناسیون به بیش از ۷۰ درصد برسد، شیوه نامه‌ها را به خدمت دهندگان و خدمت گیرندگانی گره می‌زنیم که دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند و ایمنی نسبی دارند».

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توضیح داد: «اطلاعات افرادی که دو نوبت واکسن خود را تزریق کرده و در سامانه وزارت بهداشت موجود است باید به سامانه اصناف و مرکز سلامت محیط و کار که دستگاه نظارتی وزارت بهداشت است، متصل شوند به‌گونه‌ای که این اطلاعات بر روی تلفن‌های همراه همه افراد، اطلاعات قابل دریافت و مشاهده باشد. به عنوان نمونه فردی که واکسن خود را تزریق نکرده نمی‌تواند به راحتی وارد یک سینما شود و فیلم تماشا کند بنابراین حتما باید این فرد دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده باشد و در هنگام خرید بلیت، این موضوع توسط سامانه‌ها، استعلام شود».

فرهادی ادامه داد: «همکاران ما در بازنگری پروتکل‌های بهداشتی در همه مشاغل و گروه‌ها فعال شده ‌ند. به عنوان نمونه در مورد پاساژ‌های با فضای بسته، همکاران ما مشغول محاسبه متراژ و میزان تهویه هوا هستند تا زمان را مشخص کنند که یک فرد برای خرید در یک پاساژ به چه میزان زمان نیاز دارد. یا حضور افراد در فضای بسته حتی در صورت دریافت دو نوبت واکسن کرونا، چقدر باید باشد و یک پاساژ باید چه تعداد ورودی داشته باشد؟ هدف ما از تغییر شیوه نامه‌ها، ایجاد محدودیت برای افرادی است که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند تا نتوانند از خدمات استفاده کنند و در مقابل، افرادی که پروتکل‌ها را رعایت و دو نوبت واکسن کرونا تزریق کرده‌اند بتوانند مشمول مشوق‌های ویژه‌ای شوند».
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.