يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1402/12/28
کدخبر :104097
2
چاپ :

شهرداری دهبکریِ بم افتتاح شد

شهرداری دهبکری به عنوان هشتاد و پنجمین شهرداری در سطح استان کرمان با حضور مدیرکل امور شهری استانداری، نماینده مردم در مجلس و مسئولان شهرستان بم افتتاح شد.

علی شهسواری مدیرکل امور شهری استانداری کرمان در این مراسم گفت: سهمیه قیر رایگان شهرهای کوچک در استان کرمان بسیار ناچیز و کم است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری‌ها هم مانند سایر ادارات دیگر در زمان تاسیس مشخص نیست، افزود: بودجه شهرداری توسط اعضای شورای شهر با آراء مردم مصوب می‌شود اما اعتباراتی از محل کمیته برنامه‌ریزی، استانداری و ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود .

شهسواری با اشاره به اینکه شورای اسلامی و شهرداری برای جذب اعتبار، باید بیشتر فعالیت کنند، افزود: قوانین شهرداری‌ها در سال ۴۰ تصویب شده که متاسفانه نواقص قانونی در مجموعه‌های شهرداری وجود دارد و باید اصلاح و بازنگری شوند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار شهرداری‌های سطح استان کرمان بود که حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان آن توسط ارزش افزوده واریز شد و مابقی از طریق وصول عوارض و فروش زمین توسط شهرداری‌ها کسب شده بود.

مدیرکل امور شهری استانداری کرمان گفت: از شهرداری‌های تازه تأسیس به شکل جدی در بحث امکانات، ماشین آلات، تخصیص سهمیه قیر و اعتبارات ریالی حمایت خواهیم کرد.

در این مراسم سمیه افشارمنش که به عنوان دهیار دهبکری در حال فعالیت بود، به صورت موقت به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد تا روال قانونی برای تعیین شهردار طی شود.

همچنین شورای اسلامی روستای دهبکری به شورای شهر دهبکری تغییر یافت و ثریا تیرگری به عنوان رئیس شورای شهر دهبکری توسط اعضای این شورا انتخاب شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.