يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/02
کدخبر :49082
24
چاپ :

سه هزار دانش‌آموز در طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم شرکت دارند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سه هزار دانش‌آموز دوره دوم ابتدایی و اول متوسطه این استان در "طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم" شرکت دارند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه قرآن کریم نجات‌بخش بشریت است گفت: سه هزار دانش‌آموز دوره دوم ابتدایی و اول متوسطه این استان در "طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم" شرکت دارند.

، صدیقه مرادی روز سه شنبه در آیین آغاز به کار طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم افزود: این طرح با همکاری موسسه آموزشی، پژوهشی، قرآنی تسنیم و اداره نماز، قرآن و عترت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان برگزار می شود. 

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام حسن (ع) اظهار داشت: از نظر این امام همم ویژگی انسان های قرآنی عامل بودن به قرآن است و اگر قرآن بخوانیم و عمل نکنیم نه می توانیم در خودمان تاثیر بگذاریم نه در جامعه لذا اگر به عنوان یک مسلمان شیعه الگوی خود را ائمه اطهار (ع) قرار می دهیم باید بدانیم که یکی از ویژگی های بارز آن بزرگواران عامل بودن به قرآن بوده است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های سردار دل ها این بود که عامل به قرآن و مجاهد و شجاع بود و عمل به قرآن ویژگی همه شهیدان است و شهیدی را نمی توان یافت که عامل به قرآن نباشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر دانش آموزان ما از ۱۳ سالگی در جنگ با دشمن حاضر شدند، علت این بود که عامل به قرآن بودند و مجاهد بودن یکی از ویژگی های بارز حاج قاسم بود و امروز جهاد اکبر مبارزه با نفس و هواهای نفسانی است که اگر نتوانیم در راستای خودسازی و خداشناسی قدم برداریم نمی توانیم با قرآن انس بگیریم و با هجمه های فرهنگی مبارزه کنیم و شجاعانه در برابر دشمن بایستیم.

مرادی، خطاب به دانش آموزان گفت: شما سرآمد دانش آموزان نظام هستید زیرا کار خود را با قرآن آمیخته کردید و با قرآن ادامه مسیر می دهید و می توانید در دانش آموزان دیگر تاثیر گذار باشید.

"طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم" ویژه سه هزار دانش آموز دختر و پسر دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه با همکاری موسسه آموزشی، پژوهشی، قرآنی تسنیم و اداره نماز، قرآن و عترت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در محل گلزار شهدای کرمان آغاز به کار کرد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.