يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/09
کدخبر :49576
42
چاپ :

سه طرح آموزشی و ورزشی در رفسنجان افتتاح شد

سه طرح آموزشی و ورزشی با اعتبار بیش از ۴۴ میلیارد ریال امروز (سه‌شنبه) با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در رفسنجان افتتاح شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،سه طرح آموزشی و ورزشی با اعتبار بیش از ۴۴ میلیارد ریال امروز (سه‌شنبه) با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در رفسنجان افتتاح شد.

هنرستان ۶ کلاسه خیرساز شادروان دکتر ارسطو ایرانی در روستای کبوترخان از توابع رفسنجان با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و جمعی از خیران و مسئولان افتتاح شد.

هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش شادروان دکتر ارسطو ایرانی در روستای کبوترخان با زیربنای ۸۲۰ متر مربع در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از مسئولان و خیران کرمانی نیز در آیین افتتاح ۲ واحد آموزشی در رفسنجان حضور داشتند.

بهره برداری از دبیرستان امام حسن مجتبی (ع) در قاسم آباد رفسنجان با زیربنای  ۷۰۰ متر مربع و اعتبار بیش از ۲۷ میلیارد ریال از دیگر طرح افتتاح شده در رفسنجان است.

همچنین نخستین سالن ورزشی مدارس رفسنجان به نام "منیره هدایت" که توسط خانواده مرحوم هدایت احداث شده امروز در این شهرستان به بهره برداری رسید که این طرح نیز در مساحت ۱۸۰ متر مربع و با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال اجرا شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح این مدرسه خیرساز ضمن تقدیر از خانواده خیر ارسطو ایرانی گفت: امروز به لطف خانواده بزرگوار ایرانی این بنا به اتمام رسید و امیدواریم با حضور دانش آموزان در این مکان مقدس، زمینه آرامش و باقیات و صالحات برای روح بزرگ آن مرحوم فراهم شود.

قاسم احمدی لاشکی به اقدامات ارزشمند انجام شده در آموزش و پرورش کرمان اشاره کرد و افزود: در آموزش و پرورش این استان اقدامات اثربخشی در حوزه کمی و کیفی انجام شده که همه باید قدرشناس باشیم.

لاشکی با بیان اینکه افتتاح یکهزار کلاس درس تا ابتدای سال تحصیلی آینده، از سرگیری روند ساخت ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش، ساخت ۱۲۰ مدرسه توسط اتاق بازرگانی و ساخت مدرسه ۴۵ کلاسه حیات طیبه در کرمان بی نظیر است بیان کرد: انجام این اقدامات در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی مصداق عینی مدیریت جهادی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: هرچند شادروان ارسطو ایرانی در جمع ما نیست اما هم اکنون روح بزرگ او در آرامش است، چون بنای ماندگار آن به نتیجه رسیده است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه تقویت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش یک اندیشه و سیاست جهانی است گفت: گرایش دانش آموزان به رشته های علوم انسانی و تجربی یک چالش است و ما باید آموزش را به سمت مهارت محوری پیش ببریم.

وی افزود: تا پایان برنامه ششم باید ۵۰ درصد دانش آموزان در هدایت تحصیلی به سمت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند و استان کرمان در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر است.

همچنین امروز با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیرساز دخترانه حضرت زهرا (س) در روستای مهدی آباد واحد، از توابع رفسنجان به زمین زده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در آیین کلنگ زنی این مدرسه خیرساز گفت: این مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع و زیربنای ۴۹۷ متر مربع با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان به همت خیر مدرسه ساز حسن حیدری احداث خواهد شد.

احمد اسکندری نسب، خیرین مدرسه ساز را انسان هایی ارزشمند و آینده نگر دانست و اظهار داشت: ارزش و مقدار عمل بزرگ خیرین را نمی توان به زبان آورد و ثمره این کار بزرگ فرهنگی و آموزشی در آینده شکوفا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدرسه محل تعلیم و تربیت بزرگان و دانشمندان آینده جامعه است افزود: ارزش کار خیرین با تربیت نسل آینده و با به دست گرفتن پست های مهم اجرایی کشور نمایان خواهد بود.

اسکندری نسب از آغاز عملیات ساخت بیش از ۶۰ کلاس در به همت خیرین در رفسنجان خبر داد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.