يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1400/08/10
کدخبر :58527
26
چاپ :

زیرساخت‌های ورزشی جوپار کرمان نیازمند حمایت است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان می‌گوید در بخش زیرساخت‌های ورزشی شهر جوپار این شهرستان وضعیت فعلی زیبنده نیست و در سال‌های گذشته نیز ریالی برای آن هزینه نشده است.

شهر جوپار در بخش ماهان با افزون بر ۵۰ سال سابقه شهری و دارای آب و هوا و مناظر بدیع گردشگری در ۲۵ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان و در مسیر باغ ثبت جهانی شاهزاده ماهان قرار دارد؛ همچنین قنات ثبت جهانی و منحصربه فرد گوهرریز یکی از هشت اثر ثبت جهانی استان کرمان نیز در این شهر واقع است.

به گزارش دل عالم به نقل از  ایرنا، منصور دامغانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان  در مراسم افتتاح سالن ورزش های رزمی شهید منصور امین زاده شهر جوپار همزمان با گرامیداشت روز مربی به تشریح وضعیت ورزشی این شهر پرداخت و با اشاره به رفع مشکل آب اداره ورزش و جوانان جوپار گفت: برای جوپار برنامه های خوبی داریم اما در بخش زیرساخت ها وضعیت فعلی زیبنده جوپار نیست در سال های گذشته ریالی برای ورزش جوپار هزینه نشده است.

وی افزود: در بخش کمبودزیرساخت ها امیدواریم با همکاری شورای اسلامی و شهرداری جوپار شاهد تحولات خوبی باشیم.

۵۵۰ میلیون تومان امسال پیشنهاد دادیم

دامغانی بیان کرد: پیش بینی در بودجه سال‌های گذشته برای جوپار داشتیم که محقق نشد اما امسال ۵۵۰ میلیون تومان پیشنهاد دادیم که امیدواریم اختصاص یابد.

به گفته وی زمین ورزشگاه فوتبال جوپار زیرسازی و برای چمن آماده شده که امید است با تخصیص اعتبار طی امسال و سال آینده تکمیل شود.

دامغانی با بیان اینکه معبرسازی و وضعیت خاکی اطراف سالن ورزشی نیز با همت مسئولان جوپار انجام شود تصریح کرد: محل اداره ورزش و جوانان جوپار بایستی از وضعیت فعلی خارج شود که ثمره آن به ورزشکاران و جوانان این شهر برسد.

ورزش‌های رزمی در بخش‌های کرمان در حال احیاست

وی با اشاره به افتتاح مجموعه ورزشی شهید امینی زاده جوپار گفت: درخواست دادیم هیات‌های استانی برخی امور را به شهرستان و به بخش ها تفویض اختیار کنند که این اقدام توسط هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی انجام شده است.

دامغانی با اشاره به مساحت این مجموعه ورزشی تازه افتتاح شده در ۱۵۰ مترمربع که با ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار بخش خصوصی و تخصیص زمین دولتی افتتاح شد بیان کرد: ورزش های رزمی مانند نینجا رنجر بانوان و کیک بوکسینگ مردان در آن اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ورزش های رزمی در بخش های مختلف شهرستان کرمان با مدیریت و تلاش های علی ذوالعلی رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی شهرستان کرمان و  نیز منصور صادقی دبیر هیات ورزش های رزمی در بخش های زیرمجموعه کرمان در حال احیاست و فعال سازی هیات‌ها را در تمامی بخش ها خواستاریم.

شهرداری، ورزشگاه جوپار را بسترسازی می‌کند

شهردار جوپار نیز در ادامه این آیین گفت: زیرسازی زمین دور ورزشگاه این شهر را بزودی انجام خواهیم داد اما در بحث آسفالت به علت نداشتن قیر نمی توانیم حمایتی داشته باشیم؛ همچنین ماشین آلات و شن مورد نیاز پروژه در اختیار طرح ساخت ورزشگاه چمن مصنوعی جوپار قرار می گیرد.

ثروت معادن بایستی در اختیار تمامی استان قرار گیرد

رئیس هیات انجمن‌های ورزش های رزمی استان کرمان نیز در این نشست این هیات پس از فوتبال و پرورش اندام سومین هیات پرجمعیت استان محسوب می‌شود و دغدغه گسترش سبک‌های رزمی را در سراسر این شهرستان و استان داریم.

علیرضا ابراهیمی افزود: کرمان استانی ثروتمند است و معین های اقتصادی بسیاری دارد که اگر قرار است تقسیم ثروت شود باید بین همه استان باشد اما متاسفانه پس از سال ها جوپار حتی یک زمین چمن ندارد.

وی تصریح کرد: ورزشکاران باید مطالبه‌گر باشند و از مسئولان بخواهند تا امکانات را در اختیارشان بگذارند.

ورزشکاران جسم و روح خود را تقویت کنند

حجت الاسلام محمدحسین ایرانمنش امام جمعه جوپار نیز در این آیین با تاکید بر اینکه ضرورت دارد جوانان جسم و روح خود را با ذکر خداوند تقویت کنند گفت: ورزشگاه جوپار برخی امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی ندارد که با حمایت اداره ورزش و جوانان امیدواریم کامل شود.

 در جریان این مراسم با صدور حکمی از سوی رئیس هیات انجمن های ورزش های رزمی شهرستان کرمان، محمود امیری به عنوان رئیس این هیات در شهر جوپار معرفی شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.