شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1400/06/17
کدخبر :55478
25
چاپ :

روند صعودی فوتی‌های کرونا در کرمان ادامه دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت که هرچند روند ابتلا به کرونا در استان کرمان نزولی شده است اما تعداد فوتی‌ها تا مدتی همچنان بالا خواهد بود.

دکتر حسین صافی‌زاده ۱۶ شهریورماه درباره‌ی خبر منتشر شده مبنی بر صدرنشینی استان کرمان در واکسیناسیون کرونا، اظهار کرد: «استان کرمان در واکسیناسیون اول نیست و مطلبی که در این زمینه منتشر شده، جعلی است».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، وی در پاسخ به اینکه چرا روز گذشته تعداد فوتی‌های کرونایی استان کرمان به یکباره جهش پیدا کرده است؟ گفت: «متاسفانه روز گذشته 31 نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، زیرا تعداد بیماران بدحال استان همچنان زیاد است».

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان ادامه داد: «روند ابتلا در استان کرمان نزولی است اما تعداد فوتی‌ها تا مدتی همچنان بالا خواهد بود».

وی از تزریق دُز اول واکسن کرونا به 35 درصد جمعیت بالای 18 سال تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان خبر داد و افزود: «اول هفته‌ی جاری محموله‌ی جدید واکسن به استان ارسال شده است».

صافی‌زاده از باز شدن سامانه‌ی واکسیناسیون برای متولدین 1365 به قبل در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: «سامانه‌ی ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا Salamat.gov.ir برای افراد 35 سال به بالا باز شده و این افراد می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام و نوبت تزریق واکسن دریافت کنند».

وی با تاکید بر این‌که هنوز موردی از گونه‌ی جدید کرونا در استان کرمان مشاهده نشده، در ادامه درباره‌ی استقبال کرمانی‌ها از واکسن نیز گفت: «تاکنون تقریبا استقبال در کرمان خوب بوده و حدود 16 درصد از هر گروه سنی استقبال نکرده‌اند که امیدواریم آن‌ها نیز به نتیجه‌ی تزریق واکسن برسند». 

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.