يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/08
کدخبر :81708
10
چاپ :

روزانه ۴۵ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان می‌بازند

مدیرکل پیشگیری ازوقوع جرم دادستانی کل کشور گفت:براثرتصادفات جاده‌ای درکشورروزانه ۴۵ نفرکشته،هزارنفرمجروح و ١٠٠نفرمعلول وهزارمیلیاردریال خسارت وکاهش درآمد ٢٠٠خانوارایجادمی‌شودکه آمارنگران‌کننده‌ای است.





 

صادقی افزود: «متاسفانه آمار تصادفات جاده‌ای سالیانه نشان می‌دهد، خسارت تصادفات، سالیانه معادل ۴ تا ٧ درصد تولید ناخالص داخلی است و ٣٧٠ هزار مجروح و ۴۵ تا ۶٠ هزار معلول و حدود ٣ هزار معلول قطع نخاع به بار می‌آورد که ١٠ درصد از قربانیان را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهد و ۶٢ درصد از این افراد در سن مولد هستند».

به گزارش دل عالم بهه نقل از فردای کرمان،  وی با اشاره به اینکه شیب نزولی حوادث جاده‌ای  سال ٨۴ مطلوب بوده است، بیان کرد: «متاسفانه این رقم امسال نسبت به سال قبل ١٠ درصد افزایش داشته است که باید علت آن بررسی و رفع شود».

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادستانی کل کشور ادامه داد: «باید بررسی کرد چقدر از فناوری‌های نوین برای کاهش تصادفات جاده‌ای می‌توان بهره برد همچنین وضعیت ارتقای استاندارد کیفی خودرو‌ها خصوصا در سیستم پیشرفتۀ ترمز و ایربگ در کشور چگونه است و زمان حضور طلایی در محل بروز تصادفات و عملکرد واحد‌هایی که در این رابطع موثر هستند، چگونه است».

وی اضافه کرد: «۶٠ درصد جراحات منجر به فوت ناشی از رانندگی است، تصادفات یکی از مهمترین عوامل توسعه اجتماعی است».

صادقی با تاکید بر اینکه موضوع حوادث جاده‌ای را باید جدی بگیریم و برای کاستن فراوانی‌ آن‌ها تلاش کنیم، گفت: «باید از ظرفیت دستگاه‌ها برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استفاده کنیم. باید دید چرا قوانین اجرا نشده است، موانع چیست و ظرفیت دادستانی برای رفع این مشکل چه مواردی است؟

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.