پنج شنبه27 ارديبهشت 1403     Thursday, May 16, 2024
1400/08/22
کدخبر :58981
31
چاپ :

روربار جنوب پایلوت اجرای طرح بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: اجرای بادشکن بیولوژیک، باغات و مزارع را از خطر سرمازدگی، طوفان و مدفون شدن در شن در امان می دارد و ثمر بخشی محصول را بهبود می بخشد.

"رضا سنجری"  با اشاره به اینکه شهرستان رودبارجنوب به عنوان پایلوت و همچنین نمونه اجرای طرح بادشکن زنده اطراف مزارع در کشور است، افزود: اجرای بادشکن بیولوژیک، باغات و مزارع را از خطر سرمازدگی، طوفان و مدفون شدن در شن در امان می دارد و ثمربخشی محصول را بهبود می بخشد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه منطقه جنوب کرمان قطب کشاورزی است و ظرفیت بسیار بالایی برای اجرای طرح بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع و زراعت چوب دارد، بر اطلاع رسانی و تشریح کامل مزایا و فواید اجرای این طرح ها برای کشاورزان تاکید کرد.

سنجری با بیان اینکه توسعه زراعت چوب فرصتی مغتنم و راهکاری موثر برای احیای جنگل‌ها و جلوگیری از تخریب آن‌ها به شمار می‌رود بر اهمیت اجرای طرح زراعت چوب در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تاکید کرد و گفت: از همه کشاورزان جنوب کرمان تقاضا داریم در فصل توزیع نهال به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های محل سکونت خود مراجعه نموده و با دریافت نهال رایگان به منظور اجرای بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع مشارکت نمایند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استفاده‌ از مزایای اقتصادی طرح‌های بادشکن را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت استفاده از گونه های مثمر و چوبده(گز، اکالیپتوس و …) بهره بردار می تواند از مزایای اقتصادی دیگر این طرح نیز بهره مند شود.

وی اظهار کرد: ۳۶ هزار مرتع در مناطق بیابانی جنوب کرمان بوده که باید براساس رویکرد شرایط مناطق بیابانی تهیه طرح یا مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.