يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/07/25
کدخبر :58115
34
چاپ :

دانشگاه علوم پزشکی کرمان آماده پاسخگویی به شبهات واکسن کرونا است

باید موانع کذب موجود بر سر راه دریافت واکسن برطرف شود و دانشگاه علوم پزشکی آماده پاسخگویی برای رفع این شبهات و شایعات است.

 حمیدرضا رشیدی نژاد  در نشست ستاد کرونا استان کرمان با اشاره به رصد و پایش کمیته علمی کرونا افزود: عمده واکسن هایی کرونا که از خارج وارد کشور وارد می شود از سازمان بهداشت جهانی تاییدیه دریافت کرده و واکسن های داخلی نیز از سازمان غذا و دارو کشور تایید دارند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،  روند نزولی بیماری کووید ۱۹ نسبت به هفته گذشته ادامه دارد و ۱۵ درصد از تعداد بیماران کرونایی بستری در کرمان کاسته شده و هم اکنون نزدیک به ۶۵۰ بیمار بستری قطعی کرونا در این استان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: در برخی نقاط کشور آمار نزولی بیماری متوقف شده که پیش بینی موج احتمالی ششم کرونا می رود لذا باید آمادگی لازم را داشته باشیم و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید در برابر ویروس کرونا عادی انگاری کنیم اظهار داشت: رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تشکیل و حضور در تجمعات و استفاده از ماسک همچنان باید در دستور کار افراد باشد.

رشیدی نژاد افزود: روند انجام واکسیناسیون در استان کرمان خوب است و در حال حاضر ۹۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال، ۷۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۶۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و حدود یک سوم جمعیت استان کرمان نیز ۲ نوبت واکسن زده اند.

وی بیان کرد: از ۱۳۸ هزار نفر دانش آموز حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۵۵ درصد واکسنه شده اند و والدین لازم است تا در واکسیناسیون پیشگام باشند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.