يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1402/12/23
کدخبر :103915
0
چاپ :

حدنگاری اراضی کشاورزی استان کرمان خروجی مناسبی ندارد

با وجود مصوبات شورای حفظ بیت‌المال استان کرمان و مصوبات قرارگاه حدنگاری اراضی کشاورزی،خروجی مناسبی ندارد و باید اسناد اراضی کشاورزی صادر شود تا از تصرف یا تغییر کاربری وخرد شدن این اراضی جلوگیری شود.

مهدی بخشی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان اظهار کرد: تصرفات اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در حریم رودخانه و حریم خارج شهر در روستاهای ده‌بالا، ده‌یاسایی، ده‌آخوند و تلمبه مهاجری شهرستان کرمان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: حدنگاری اراضی کشاورزی با وجود مصوبات شورای حفظ بیت‌المال استان کرمان و مصوبات قرارگاه حدنگاری اراضی کشاورزی، خروجی مناسبی ندارد و باید اسناد اراضی کشاورزی صادر شود تا از تصرف یا تغییر کاربری و خرد شدن این اراضی جلوگیری به‌عمل آید.

دادستان مرکز استان کرمان در ادامه بیان کرد: حدود ۳۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی چاه‌حسن واقع در شهرستان جازموریان در سال ۶۴ برای اسکان، اشتغال و کشاورزی مهاجران افغانستانی به اداره کل اتباع استانداری کرمان واگذار شده است.

وی از وجود ۱۷ حلقه چاه در اراضی چاه‌حسن خبر داد و بیان کرد: ۱۳ حلقه چاه متروکه شده و چهار حلقه چاه قابلیت تمدید پرونده را دارد، اما این اراضی با توجه به ممنوعیت حضور اتباع افغانستانی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان رها شده و افراد سودجو و بومیان منطقه بخشی از این اراضی را تصرف کرده‌اند.

بخشی با هشدار نسبت به اینکه احتمال یکسری درگیری‌ها به دلیل تقسیم اراضی چاه‌حسن بین افراد متصرف وجود دارد، گفت: به‌دنبال رفع تصرف و سر و سامان دادن به این اراضی هستیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.