جمعه7 ارديبهشت 1403     Friday, April 26, 2024
1400/06/01
کدخبر :54039
73
چاپ :

تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 ممنوع است

معاون استاندار کرمان با اعلام اینکه ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اعمال می‌شود، گفت: «بازارهای سرپوشیده و بسته که تاکنون منع فعالیت داشتند.

 محمدصادق بصیری 31 مردادماه اظهار کرد: «در نقشه کرونایی استان، 20 شهرستان در وضعیت قرمز و سه شهرستان انار، عنبرآباد و فهرج در وضعیت نارنجی قرار دارند و با توجه به اینکه محدودیت‌ها به شدت اعمال شد و همکاری خوبی را شاهد بودیم، امیدواریم قله پیک پنجم را پشت سر گذاشته باشیم».
وی با اشاره به تعطیلی سراسری هفته گذشته گفت: «در این مدت 16 مبادی ورودی استان کنترل شدند و باعث شد تردد بین استانی محدود شود که این دستورالعمل تا جمعه 5 شهریور ماه ادامه دارد».
به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: «میزان اعمال قانون در هفته گذشته نسبت به هفته قبل آن، 85 درصد افزایش داشته است در حالی که میزان ترددها نسبت به هفته قبل 56 درصد کاهش را نشان می‌دهد».
بصیری از میانگین 70 درصدی رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مجالس عزاداری دهه اول محرم خبر داد و بیان کرد: «سعی شد کسانی که در سال قبل تخلف داشتند مجوز برگزاری مراسم نداشته باشند و با 10 مورد مجلس نیز که رعایت دستورالعمل‌ها را نداشتند برخورد شدند».
وی ادامه داد: «میزان نذورت امسال 40 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شد، اما این نذورات به سمت کمک‌های مومنانه سوق پیدا کرد و 70 درصد به کمک‌های مومنانه اختصاص یافت و 30 درصد دیگر نذر مردم در طبخ غذا به خانه‌ها توزیع شده است».
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان سپس گفت: «ممنوعیت تردد شبانه نیز مجدد از ساعت 22 تا 3 بامداد اعمال می‌شود و تعطیلی اصناف نیز طبق طرح محدودیت‌‌های هوشمند در شرایط قرمز خواهد بود».
بصیری افزود: «در شرایط قرمز، هفت گروه شغلی منع فعالیت دارند، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، اجازه‌‌ی پذیرایی در فضای بسته ندارند و به صورت بیرون‌بر می‌توانند فعالیت کنند و تالارهای پذیرایی در فضای بسته حق فعالیت ندارند».
وی ادامه داد: «سالن‌های سینما و تئاتر، شهربازی، باغ‌وحش و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی تعطیل هستند».
وی ابراز داشت: «بازارهای سرپوشیده و بسته که تاکنون منع فعالیت داشتند، با تدوین و ابلاغ دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند». 
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.