يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/09
کدخبر :49583
31
چاپ :

تحصیل ۴۹ درصد دانش آموزان کرمانی در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش افزود: در کرمان ۴۹ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش افزود: در کرمان ۴۹ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

"احمدی لاشکی" امروز هشتم تیرماه در آیین افتتاح هنرستان خیرساز دکتر ایرانی در کبوترخان رفسنجان گفت: از خانواده خیر نیکوکار زنده یاد دکتر ارسطو ایرانی قدردانی می کنم که مرکز آموزش علم و دانش و مهارت را در روستای پرجمعیت بنیان نهادند.

وی اظهار کرد: عملکرد ادارات نوسازی مدارس و آموزش و پرورش با اجرای پروژه های بالای ۱۵ هزار متر مربع در شرایط تحریم  قابل تقدیر است.

احمدی لاشکی تقویت هنرستان ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: تعداد زیادی از دانش آموزان وارد رشته های تجربی و انسانی می شوند و بعد از فارغ التحصیلی برای جذب در بازار کار به چالش می خورند و قانون گذار قانون مصوب کرده که دانش آموزان به سمت فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش افزود: در استان کرمان ۴۹ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

 "سیدمحمد واعظی نژاد" مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان نیز در این مراسم گفت: این پروژه با ۶ کلاس درس، سالن کارگاهی با ۸۱۸ متر زیربنای آموزشی، ۲۵۰۰ متر مربع محوطه سازی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سهم خیّر و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبارات نوسازی مدارس ساخته شده است.

وی از مشارکت خوب خیرین رفسنجانی خبر داد و تصریح کرد: این مدرسه با مشارکت مرحوم زنده یاد دکتر ارسطو ایرانی ساخته شده و بعد از فوتشان خانواده آن مرحوم کار را ادامه دادند و امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

به گزارش ایسنا، همچنین امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه خیرساز دخترانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در روستای مهدی آباد واحد، از توابع رفسنجان به زمین زده شد.

"احمد اسکندری نسب" مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم از آغاز عملیات ساخت  بیش از ۶۰ کلاس درس به همت خیرین در رفسنجان خبر داد.

وی گفت: این مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در زمینی به مساحت ۲۷۰۰ مترمربع و زیربنای ۴۹۷ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان به همت خیر مدرسه ساز حسن حیدری احداث خواهد شد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.