يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/07
کدخبر :49347
33
چاپ :

بازرس کل کرمان ده ها میلیارد ریال سال گذشته به خزانه برگرداندیم

رییس سازمان بازرسی استان کرمان گفت: طی سال گذشته بر مبنای اقدامات حفاظتی و نظارتی قانونی این سازمان ده ها میلیارد ریال وجه به حساب خزانه برگشت شده است

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،رییس سازمان بازرسی استان کرمان گفت: طی سال گذشته بر مبنای اقدامات حفاظتی و نظارتی قانونی این سازمان ده ها میلیارد ریال وجه به حساب خزانه برگشت شده است.

 احمد آبیار روز یکشنبه در تشریح عملکرد این سازمان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان افزود: طی سال گذشته در مجموع ۲۶۰ مورد بازرسی در سطح استان کرمان انجام شده که بر این اساس ۲۹۴ متخلف اداری، ۳۷ متخلف انضباطی و ۱۴۰ متهم به اتهام جرایم کیفری به مراجع ذیصلاح معرفی شده اند.
وی به ارائه ۸۰ گزارش هشداری و ۲۷۸ گزارش اثربخش طی سال گذشته نیز اشاره کرد وادامه داد: مبالغ مناقصه ها و مزایده های لغو یا ابطال شده در سال گذشته نیز ۴۶۷ میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۱۰۰ ریال بوده است.
بازرس کل استان کرمان در ادامه مبارزه با زمین خواری را یکی از وظایف سازمان بازرسی برشمرد و گفت: در این راستا در استان کرمان پرونده های متعددی تشکیل شده است که در نهایت بر مبنای اقدامات و پیگیری سازمان بازرسی کل استان کرمان طی سال گذشته ۵۶۹ هزار و ۲۴۹ مترمربع اراضی شهری و ۱۸۷.۵ هکتار اراضی زراعی، مرتع و جنگل اعاده شده است.
آبیار با اشاره به این مطلب کهدر سال گذشته اقدامات بی نظیری برای مبارزه با این پدیده در استان کرمان انجام شده است، تاکید کرد: با کارکنان اداراتی که با تبانی در موضوع زمین خواری دخالت داشته باشند نیز به صورت جدی برخورد می شود.
مدیرکل بازرسی استان کرمان ضمن بیان این مطلب که اهتمام و تلاش همه مسوولان دستگاه های سه گانه در استان کرمان بر این است که استان کرمان از نظر سلامت اداری ارتقا یابد، افزود: در رابطه با کاهش فساد اداری در استان کرمان، پیگیری ها به صورت جدی در حال انجام است و تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
 آبیار ادامه داد: اقدامات استان کرمان در برخورد با مفاسد اداری و مالی خوب بوده و دستگاه قضایی استان کرمان نیز در این زمینه خوب عمل کرده است.
بازرس کل استان کرمان در ادامه ارتقای فرهنگ نظارتی مردم را یک ضرورت برشمرد و گفت: اگر مردم در صحنه حضور یابند و موارد فساد اداری و مالی را اطلاع رسانی کنند، شاهد نتایج بهتری در مبارزه با مفاسد خواهیم بود.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.