شنبه29 ارديبهشت 1403     Saturday, May 18, 2024
1400/08/16
کدخبر :58705
38
چاپ :

افزایش آمار بیماران کرونایی در استان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان این‌که کرمان جزو استان‌هایی است که دستورالعمل‌های بهداشتی در آن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت که برخورد با متخلفان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز ضعیف است.

 حمیدرضا رشیدی نژاد  در نشست ستاد کرونا استان کرمان وضعیت روند واکسیناسیون در استان را خوب دانست و بیان کرد: «تاکنون یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۸۰ نفر معادل ۷۶ درصد جمعیت استان کرمان، یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند».
وی افزود: «واکسیناسیون کرونا در مناطق مرکزی و شمال کرمان بیشتر انجام شده و در مناطق جنوب و شرق استان کرمان کمتر بوده است».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان این‌که نسبت به هفته‌ی گذشته افزایش بیماران کرونایی را مشاهده می‌کنیم اظهار کرد: «در حال حاضر ۶۹۳ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در استان کرمان بستری هستند که ۱۵۱ نفر از آن‌ها در آی‌سی‌یو ادامه‌ی روند درمان را می‌گذرانند و ۵۹ نفر نیز تحت درمان با دستگاه ونتیلاتور قرار دارند».

وی ادامه داد: «آزمایش کرونا برای بیماران سرپایی نیز در استان افزایش یافته که هشداری برای نظام درمانی و درگیر شدن در پیک ششم است، هر چند هنوز برای تایید موج ششم کرونا در کرمان و کشور شواهد کافی نداریم».

رشیدی‌نژاد تاکید کرد: «برای پیشگیری از بروز پیک ششم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بیشتر شود و کرمان جزو استان‌هایی است که دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد».

وی با بیان این‌که حفظ سلامت مردم بر همه چیز اولویت دارد، ادامه داد: «بازگشایی‌ها حتما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همراه باشد و با مکان‌ها و اصنافی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد قضایی صورت می‌گیرد».

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: «استان کرمان از نظر برخورد با متخلفان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف است و برای جلوگیری از ایجاد موج ششم کرونا، برخوردها باید جدی شود».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.