يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/09
کدخبر :49586
31
چاپ :

افتتاح ۲۶ پروژه بهداشتی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در جنوب کرمان

امروز هشتم تیرماه در آیین سی و چهارمین پویش ره سلامت همزمان با سراسر کشور ۲۶ پروژه در حوزه سلامت با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در جنوب کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،امروز هشتم تیرماه در آیین سی و چهارمین پویش ره سلامت همزمان با سراسر کشور ۲۶ پروژه در حوزه سلامت با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در جنوب کرمان به بهره برداری رسید.

دکتر"اصغرمکارم" رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این مراسم که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد  ۲۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی  در جنوب کرمان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به افتتاح  پروژه های تعریف شده در قالب طرح پویش ره سلامت اظهار کرد: تعداد ۱۸۰ پروژه در دو مرحله با حضور وزیر سابق بهداشت و وزیر فعلی در جنوب کرمان و همچنین طی دو پویش ره سلامت به صورت ویدئو کنفرانس به مرحله بهره برداری رسیده است.

مکارم با ابراز خرسندی از بهره برداری ۲۶ پروژه  در سی و چهارمین پویش ره سلامت افزود: در حوزه بهداشت ۲۶ پروژه با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد  که این پروژه ها در شهرستان های مختلف شامل خانه های بهداشت، پایگاه سلامت و مراکز تسهیلات زایمانی هستند و همه این اقدامات با همکاری کادر بهداشت و درمان و با حمایت وزیر بهداشت محقق شده اند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در جنوب کرمان گفت: علی رغم اینکه جنوب کرمان طی دو ماه گذشته در پیک کرونا قرار دارد همچنان متاثر از استان های سیستان و بلوچستان  گرفتار بیماری هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: سه شهرستان در جنوب کرمان که ارتباط مستقیم با دو استان همجوار در جنوب شرق کشور دارند در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند و بقیه مناطق جنوب کرمان وضعیت تقریبا آرامی دارد که وضعیت شهرستان جیرفت هم نارنجی است.

وی ارائه خدمات به مبتلایان کرونا  را جزو موفقیت های  دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: در جنوب کرمان توانستیم امکانات خوبی در زمینه کنترل بیماری و ارائه خدمات به بیماران کرونائی در مراکز بهداشتی و درمانی فراهم کنیم و میزان مرگ و میرهای ناشی از کرونا در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.