پنج شنبه27 ارديبهشت 1403     Thursday, May 16, 2024
1401/06/06
کدخبر :69513
13
چاپ :

استاندارخدمات بانک‌های خصوصی در کرمان صفر است

استاندار کرمان گفت: چند هزار میلیارد تومان توسط بانک‌های خصوصی استان جذب و خارج می‌شود و این بانک‌ها هیچ خدماتی به مردم کرمان نمی دهند.

محمد مهدی فداکار در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: این بانک‌ها حتی یک ریال در جایی سرمایه گذاری و مشارکت نکرده اند و وقتی به آنها تکلیف می کنیم، می‌گویند خصوصی هستیم.

وی تصریح کرد: بانک های خصوصی اگر اختیار ندارند در استان چه می کنند و باید برای آنها تسهیلات تکلیفی و قرض الحسنه مشخص کنیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، استاندار کرمان بیان کرد: منابع و مصارف سرمایه گذاری در استان را مشخص کنیم و جذب تسهیلات تبصره ۱۸ فرصت بسیار مناسبی است که تاکنون درباره آن کوتاهی شده است.

جذب ۷۵۴ میلیارد تومان اسناد خزانه

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: یک هزار و۵۴ میلیارد تومان جذب اسناد خزانه در استان بوده است که تا کنون ۷۵۴ میلیارد تومان تاکنون توسط دستگاه های مختلف جذب شده است و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان باقی مانده که امیدواریم تا پایان شهریور و مهلت جذب، اسناد خزانه به پایان برسد.

حعفر رودری افزود: یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه امسال در سرفصل هزینه ای ابلاغ داشتیم که تاکنون ۳۹ درصد تخصیص داده شده و در بحث اعتبارات تملک دارایی  سه هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان ابلاغ شده، فقط ۱۶ درصد به استان تخصیص پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: هشت پیشرانه و برنامه برای توسعه استان ‌کرمان تهیه شده است که بهبود فضای کسب و کار، اشتغال، احیای فرصت های سرمایه گذاری، فعال سازی واحدهای راکد و توسعه مصوب شده است.

رییس سازمان مدیریت  و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: نرخ رشد استان برای امسال ۷.۷ درصد به عنوان هدف پیش، بینی شده که برای معدن ۱۲ درصد، ۱۰.۴ درصد صنعت ۶.۶ درصد خدمات چهار درصد و در بخش کشاورزی هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد:یکی از برنامه های پیشران برای توسعه فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان است و باید با تحقق این امر در سال جاری ۶۰ هزار اشتغال ایجاد کنیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.