يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024
1400/08/10
کدخبر :58528
42
چاپ :

استاندار کرمان ستاد ملی تنظیم بازار به ریاست معاون اول برگزار شود

استاندار کرمان با بیان اینکه اختلاف جهاد کشاورزی و صمت(صنعت، معدن و تجارت) سال‌هاست که برطرف نشده گفت: پیشنهاد ما این است که ستاد ملی تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شود.

علی زینی وند روز یکشنبه در دومین جلسه کمیسیون هماهنگی تعزیرات استان کرمان با تاکید بر اینکه بازار را نباید رها کنیم گفت: تمامی نقاط استان از جمله شهرهایی که اداره تعزیرات حکومتی ندارند، فرمانداران تیم ترکیبی برای رصد و کنترل بازار تشکیل دهند تا بازار مناطق مختلف استان تنظیم شود.وی بیان کرد: مسئولان تمامی امکانات استان را برای کنترل بازار بسیج کنند و همکاری فرابخشی می تواند در بسیاری حوزه ها تاثیرگذار باشد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، زینی وند اظهارداشت: وجود مرجع هماهنگ کننده برای اقدامات چنددستگاهی در بازار ضرورت دارد که در این زمینه نظارت ها و برخوردها در تنظیم بازار باید با محوریت تعزیرات حکومتی انجام شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه کشفیات اموال و کالاها برای اثرگذاری و استفاده موثر در حوزه های دیگر به کار گرفته شود و در این خصوص این کالاها ممکن است بر بازار کرمان تاثیرگذار باشد ادامه داد: راهکارهای ابتکاری برای تنظیم بازار استان به کار ببریم و مداخله عالمانه در این حوزه ها پاسخگوست.

وی افزود: تشکیل منظم ستاد تنظیم بازار استان کرمان در شرایط فعلی ضروری است، ضمن آنکه مدیران دستگاه های مربوطه باید در ستاد تنظیم بازار شرکت کنند.

سیاست تنظیم بازار بتنهایی محقق نمی شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این نشست گفت: تیمی مشترک با حضور سازمان صنعت، معدن تجارت استان، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، دامپزشکی و نیروی انتظامی شکل می‌گیرد که این نهادها و سازمان‌ها بازرسان خود را با همراهی روسای شعب تعزیرات حکومتی استان در شهر اعزام می کنند.

مجید میری با تاکید بر اینکه فعالیت های این کمیسیون باید در حمایت از اقشار آسیب پذیر باشد ادامه داد: در این طرح بیشتر رصد بنکداران، عمده فروشان و انبارهای متخلف انجام می شود که در محل پرونده تشکیل و با قید فوریت رای صادر می شود.

وی یادآور شد: در این زمینه رویکرد جدید در ادامه سیاست های جدید سازمان تعزیرات حکومتی که ابلاغ شده، پیگیری می شود، در واقع نقش تنظیم گری تعزیرات در بازار باید با همکاری متولیان و شرکت آنها کامل شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان بیان داشت: تنظیم بازار بتنهایی و بدون همکاری سایر مراجع و مردم به عنوان مهمترین عامل محقق نمی شود.

وی اضهار داشت: مردم در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت به ما ابلاغ کنند که در کوتاهترین زمان ممکن، مسائل رسیدگی و نتیجه آن به شخص گزارش دهنده اعلام می شود.

نظارت بر بازار کرمان تشدید می شود

میری با بیان اینکه نظارت ها بر بازار کرمان تشدید می شود اضافه کرد: تجار، کسبه و فعالان ضوابط قیمت‌گذاری را حتما رعایت کنند.

وی افزود: این همکاری تعزیرات حکومتی استان کرمان با دستگاه قضا تنگاتنگ است و در مواردی که جرایم سنگین ترین صورت گیرد، پرونده با عنوان اخلال در نظام اقتصادی به دستگاه قضایی استان ارجاع می شود که مجازات موثرتری برای آن در نظر گرفته شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان تاکید کرد: طی هفت ماه سال جاری میزان ۱۵ هزار و ۱۰۰ فقره تخلف در بازار استان کرمان کشف و در این زمینه جریمه به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال وصول و به‌خزانه واریز شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.