يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1400/09/06
کدخبر :59360
67
چاپ :

استاندار کرمان از بزرگترین گله اسب ترکمن جهان بازدید کرد

استاندار کرمان به همراه نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از بزرگترین گله اسب ترکمن جهان واقع در شهر باغین بازدید کردند.

"علی زینی وند"  با هدف بازدید از چند پروژه شهر باغین به همراهی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به این شهر سفر کرد.کشتارگاه صنعتی تینا پروتئین کرمان مقصد اول بازدید استاندار کرمان بود.
برپایه این گزارش، این واحد صنعتی، در زمینی به وسعت ۲۶ هکتار احداث شده است که تا کنون ۲۸ هزار مترمربع از زیربنای آن ساخته شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، ۲۶۰ میلیارد تومان تا کنون برای راه اندازی این کشتارگاه هزینه شده است و در این مکان کشتار شتر، گاو، گوسفند و شترمرغ انجام خواهد شد ضمن آنکه در فازهای بعدی واحدهای فرآوری(فرآوری پوست، دمبه، کود، شاخ و ...) نیز در کنار این واحد صنعتی احداث خواهد.

براساس این گزارش، در فاز اول زمینه اشتغال ۲۷۰ نفر به طور مستقیم و دو هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.

 استاندار کرمان در واکنش به مشکلات این واحد صنعتی گفت: براساس اختیارات استان، حداکثر تقسیط و تخفیف برای رفع مشکلات این واحد تولیدی داده شود.

 اگر مشکل آب شرب و قیر کشتارگاه صنعتی تینا پروتئین کرمان به زودی برطرف شود، فاز اول این واحد صنعتی در بهمن ماه به بهره برداری می رسد.

بازدید از بزرگترین گله اسب ترکمن جهان و گنجینه ملی ایران گام بعدی زینی وند بود.

 در واحد تولید و پرورش اسب اصیل ترکمن که ورزشی ترین اسب جهان است حدود ۱۵۰ سر اسب نگهداری می شود گفتنی است وسعت آن ۱۰.۵ هکتار که حدود سه و نیم هکتار آن مختص پرورش اسب و حدود هفت هکتار نیز متعلق به باشگاه اسب سواری است.

برپایه این گزارش، در این واحد ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

 این واحد مشکل مجوز محیط زیست و منابع طبیعی دارد.

استاندار کرمان و نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به شهر باغین به مقام شایسته شهدا ادای احترام کردند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.