يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/06
کدخبر :49232
29
چاپ :

استاندار اعتبارات عمرانی کرمان ۱۳۱ درصد رشد دارد

استاندار کرمان گفت: امسال ۱۳۱ درصد در اعتبارات عمرانی رشد داشتیم و این اعتبارات از یکهزار و ۵۳۰ به بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رشد یافته است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،استاندار کرمان گفت: امسال ۱۳۱ درصد در اعتبارات عمرانی رشد داشتیم و این اعتبارات از یکهزار و ۵۳۰ به بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رشد یافته است.

 علی زینی‌وند شبانگاه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت هفتم تیر افزود: این استان در حوزه تامین آب، بودجه و سایر بخش ها، هرجا که پیگیری کرده به نتیجه رسیده است.

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های استانی و ملی بهره برداری کنیم و درخواست می شود مدیران روی ظرفیت‌ها و جذب بودجه کار کنند.

وی ادامه داد: این استان آمادگی دارد علاوه بر مکاتبه، رایزنی و ملاقات حضوری با مسئولان ملی برای رفع مشکلات کرمان داشته باشد.

نماینده عالی دولت در کرمان عنوان کرد: این استان در اعتبارات هزینه ای امسال با ۶۰ درصد افزایش، از میانگین کشور بالاتر است و ۲ استان بالاتر از ما خوزستان و سیستان و بلوچستان هستندکه به‌ دلیل محرومیت و یا جمعیت بیشتر از کرمان پیش افتاده‌اند که این مهم با همکاری استانداری، نمایندگان مجلس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان محقق شد.

وی گفت: دستگاه قضایی با کارگروه‌های خود داری ظرفیتی مناسب در حمایت از طرح‌ها و تسهیل کننده امور است.

زینی‌وند ادامه داد: از دستگاه های اجرایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه های نظارتی که برای برگزاری این انتخابات آبرومند همکاری و نظارت کردند و به ویژه مردم استان کرمان که مثل همیشه وفاداری خود را به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی به اثبات رساندند، قدردانی می شود.

وی تصریح کرد: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پوشش رسانه ای انتخابات پنج تا ۶ درصد میزان مشارکت را در استان کرمان افزایش داد که جای قدردانی دارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در خصوص صندوق‌های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری اعتراضی در این استان وجود ندارد افزود: اعتراضات به آرا همیشه وجود داشته که در حوزه انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان نیز آن را داریم که روند پیگیری مشخصی دارد و در صورتی که اسنادی در رابطه با ایراد درون صندوق موجود باشد، در بازگشایی مجدد آن تعلل نمی کنیم.

وی یادآور شد: برای ایراد خارج از صندوق در صورتی که مستنداتی وجود داشته باشد، هیات نظارت شوراها آن را بررسی می‌کند، اگر ادله محکم بود درب صندوق و یا شعبه اخذ رای مورد تجدیدنظر واقع می شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه مشکل سلامت صندوق در استان به‌علت همدلی و امنیت خوب استان نداشتیم.

تمامی مشکلات استانی طرح‌های دانش بنیان کرمان رفع شده است

زینی وند اضافه کرد: ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری استان کرمان در حوزه نیروگاهی بر مبنای دانش بنیان از جمله شهرک انرژی، تولید لاستیک بزرگ و الکترود گرافیکی بود که باید موانع آن رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام مشکلات در اختیار استان طرح‌های دانش بنیان رفع شده است گفت: اکنون طرحی باقی نمانده که با اختیارات استان کرمان قابلیت رفع داشته و آن را رفع نکردیم، وجود ندارد.

مدیران کرمان نباید مایوس شوند

وی بیان داشت: مدیران نباید به علت برخی تغییرات در مدیریت‌ها مایوس شوند، زیرا هنوز زمان زیادی برای کار وجود دارد و انتخابات را پشت سر گذاشتیم و دستمان باز است.

استاندار کرمان ابراز داشت: بودجه امسال را شما اجرا می‌کنید لذا به لحاظ شرعی، قانونی و اخلاقی مسئولید که کار خود را رها نکنید و محکم پای کار باشید.

وی افزود: تا زمانی که پشت میز هستید، محکم تر از گذشته کار کنید که خوشبختانه مدیران استان کرمان تمامی تلاش خود را به‌کار می‌بندند.

افزایش مالیات به واحدهای خرد تولیدی کرمان تعلق نمی‌گیرد

زینی وند خاطرنشان کرد: گزارش سال ۹۹ و گزارشی از پیگیری مدیران برای جذب بودجه در نشست‌های بعدی شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان مطرح ک اموال قابل فروش حتما فعال و توسط دستگاه‌های متولی پیگیری شود.

وی گفت: افزایش مالیات می‌تواند کمک کننده باشد زیرا مالیات بیشتر را به واحدهای خرد تولیدی باتوجه به‌فصل کرونا تحمیل نمی کنیم.

استاندار کرمان یادآور شد: افزایش مالیات به‌علت جلوگیری از فرار مالیاتی، شناخت منابع و ایجاد ظرفیت‌های جدید، تولیدات جدید و همچنین مربوط به انتقال دفاتر است.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.