يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1401/02/06
کدخبر :65108
25
چاپ :

استان در تولید برق خورشیدی باید در کشور اول باشد

استاندار کرمان با بیان این‌که استان کرمان با توجه به موقعیت جغرافیایی باید در تولید برق سولار و انرژی خورشیدی، رتبۀ اول کشور را داشته باشد.

«استان کرمان نه با تبلیغ و تعارف بلکه بر اساس نظر کارشناسانه و به دلیل ساعات تابش خورشید و روزهایی که تابش شدید خورشید دارد و همچنین به لحاظ وسعتی که دارد؛ باید در تولید برق سولار و انرژی خورشیدی رتبۀ اول کشور را داشته باشد و هیچ هدفگذاری غیر از رتبۀ اول در کشور در این حوزه پذیرفته نیست و دولت نیز این اهمیت را می‌داند و در این موضوع نیز جدی است».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، علی زینی‌وند با تاکید بر پای کار آمدن بخش خصوصی در حوزۀ تولید انرژی‌های خورشیدی، افزود: «طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، بزرگترین شهرک سولار خورشیدی در خاورمیانه در کرمان تاسیس خواهد شد که در این راستا و با اقدامات خوب صورت گرفته از سوی معاونت عمرانی استانداری و همچنین دستگاه‌های تخصصی ذیربط، زمین تاسیس این شهرک آماده شده است لذا در این راستا باید از همۀ توان بخش خصوصی در کنار بخش دولتی استفاده کرد».

وی در جلسۀ انرژی خورشیدی با بیان این‌که اولویت اول استان در حال حاضر بحث تولید انرژی خورشیدی است، اظهار کرد: «ما تا پایان دولت تعهد تولید ۶۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی را داشتیم که هم‌اکنون ۴۰۰۰ مگاوات در مناقصه گذاشته شده و باید نسبت به استان‌های همجوار نقش مهمی برای کشور در این زمینه ایفا کنیم».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.