شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024
1402/09/23
کدخبر :98517
33
چاپ :

از لزوم اصلاح فرآیند واگذاری زمین تا عملکرد استان کرمان در رفع تداخلات ارضی

در نشست قرارگاه صدور اسناد کشاورزی و حفظ کاربری با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در کرمان برگزار شد، گزارشی از عملکرد استان در زمینه رفع تداخلات ارضی ارائه شد.

داوود بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این نشست اظهار کرد: ۳۰۰ هزار هکتار اراضی شمال استان کرمان دارای تداخل است و از سال ۱۳۹۴ تا پایان آبان ماه امسال ۹۷ هزار و ۵۶۸ هکتار رفع تداخل و تعیین تکلیف شده که یک هزار پلاک را شامل می‌شود.
وی افزود: ۴۵ هزار هکتار از این اراضی در سال گذشته رفع تداخل شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، همچنین سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در این نشست اظهار کرد: ۷۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان داریم که تاکنون برای ۱۹۷ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: مقدمه صدور سند مالکیت، رفع تداخل است و از ابتدای امسال این کمیسیون در شمال استان به خوبی کار را دنبال کرده که البته با حجم اراضی و املاکی که وجود دارد، رفع تداخل زمان می‌برد.

هاشمی با تاکید بر لزوم تقویت نیروی انسانی امور اراضی در شهرستان‌ها گفت: در سطح ۷۵ هزار هکتار اراضی قرارداد رفع تداخل منعقد شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با تاکید بر اینکه وضعیت اراضی ملی و تصرفات مردمی باید تعیین تکلیف شود، افزود: قانون جامع حدنگار تصریح دارد هر زمینی در محدوده کشور است، حدنگاری شده و نقطه‌ای جا نماند و کوچکترین واحد سطح باید در نظر گرفته شود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: امور اراضی انتهای خط واگذاری‌هاست و ساختار طولانی و موجب نارضایتی است لذا فرآیند واگذاری زمین باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر لزوم تفویض اختیار به مدیران استانی، افزود: سرمایه‌گذاران با مشکل مواجه هستند و در حالی که زیرساخت‌ها موجود است، اما در تامین زمین مشکل داریم.

استاندار کرمان ضمن انتقاد از گروکشی بین دستگاه‌ها، عنوان کرد: دستگاه‌ها مردم را در روند بین دستگاهی گرو می‌گیرند و انجام کار منوط به اخذ مجوز از دستگاه دیگر می‌شود که نباد اینگونه باشد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.