شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024
1400/08/12
کدخبر :58548
37
چاپ :

از توزیع ۱۱۰۰ سری جهیزیه تا پرداخت بیش از ۵ میلیارد تومان وام به نیازمندان رفسنجان

مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان با اشاره به پرداخت ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه بدون کارمزد به نیازمندان تحت پوشش این موسسه پرداخت شده است.

"محسن اسماعیلی"  در نشست خبری به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این موسسه، اظهار کرد: موسسه خیریه کوثر با هدف تامین جهیزیه دختران نیازمند ابتدا با راه اندازی بازارچه در سال ۹۰ شروع به کار کرد و در سال ۹۱ بازارچه دوم با درآمدزایی ۱۵ میلیون تومان برای تهیه جهیزیه دختران نیازمند ادامه فعالیت داد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان وام بدون کارمزد و امتیاز حساب به نیازمندان تحت پوشش پرداخت شده، افزود: در سال ۹۹ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان پرداخت شده است.

اسماعیلی گفت: کلینیک دندان پزشکی خیریه توسط خانواده خیر حاج حمید شجاعی راه اندازی شد و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مجوز تأسیس آن  اخذ و روزانه دو تا سه بیمار  توسط پزشکان خیّر بدون دریافت هزینه پذیرش می شوند.

مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان تصریح کرد: با اولویت شناسایی خانواده های آبرومند نیازمند، ۱۱۰۰ فقره جهیزیه که ۹۰ درصد جهیزیه ها شامل سه قلم فرش، یخچال و اجاق گاز بوده، تحویل زوج های بی بضاعت شده است.

وی با اشاره به توزیع دو مرتبه سبد کالا بین نیازمندان تحت پوشش، اعتمادسازی خیران برای اهدای گوشت عقیقه و نذری به موسسه و پخت غذای گرم توسط این موسسه خیریه، بیان کرد: ۵۸ نفر در موسسه خیریه کوثر مشغول به فعالیت هستند که ۳۷ نفر در خیاط خانه موسسه، هشت در دفتر موسسه، دو نفر در صندوق قرض الحسنه و ۱۳ نفر هم در شرکت جدیدی که تاسیس شده مشغول به کار شده اند.

احداث دومین کارگاه تولید دستکش های صنعتی در رفسنجان

اسماعیلی در ادامه گفت: با توجه به اینکه سال قبل متوجه شدیم در کل کشور تنها کارگاه تولید دستکش های صنعتی در تهران دایر است، مقدمات راه اندازی این حرفه را در رفسنجان توسط چند خیّر برای زنان سرپرست خانوار فراهم کردیم تا با این کار هم اقتصاد خانوارهای ضعیف و هم نیاز حوزه مشاغل سخت تأمین شود.

وی افزود: استان کرمان دارای معادن زیادی است و یکی از ملزومات حوزه صنایع و معادن دستکش هایی است که با مواد اولیه چرم تولید می شوند و کارگران را از خطرات احتمالی حین کار در مشاغل سخت معدنی و صنعتی نظیر ذوب، مس، فولاد، ریخته گری، آتشنشانی و ... مصون می دارد.

اسماعیلی عنوان کرد: کارگاه تولید دستکش صنعتی با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و خیریه کوثر در راستای توانمندسازی افراد و اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده و قرار است  با کمک خیران و گرفتن مکانی بزرگ تر برای ۸۰ نفر اشتغالزایی شود.

مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان افزود: در حال حاضر۶۰ چرخ صنعتی در کارگاه خیاطی خیریه فعال است که دستکش‌های موردنیاز مجتمع مس سرچشمه را تولید می‌کنند. این کارگاه ابتدا با تولید۵۰ جفت دستکش شروع به کار کرده که در حال حاضر روزانه ۳۵۰ جفت تولید داریم که با توسعه کارگاه، دستکش‌های موردنیاز سایر صنایع، آتش‌نشانی، برق و… تولید خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: ۱۷ دور بازارچه برگزار شده که نیمی از آنها همراه با جشن و دعوت از هنرمندان کشوری به شهرستان بوده که ۱۰۰ درصد درآمد این بازارچه ها مربوط به خیریه بود و در کنار آن مزایده و فعالیت های فرهنگی هم برگزار شد.

مدیرعامل خیریه کوثر رفسنجان حمایت از کودکان کار و کودکان بدسرپرست از دیگر فعالیت های خیریه کوثر برشمرد و افزود: پروژه ۴۸ واحدی موسسه خیریه کوثر رفسنجان از جمله پروژه هایی است که با حمایت خیران در حال اجراست در این پروژه چهار بلوک ۱۲ واحدی برای زوج‌های نیازمند ساخته  می‌شود که از یک تا سه سال در اختیارشان قرار می‌گیرد. این مجموعه مسکونی ۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد که ۳۵۰۰ متر آن را خیران اهدا کردند و یک‌هزار و ۵۰۰ متر را خیریه خریداری کرده و در چند فاز اجرا خواهد شد و امیدواریم این واحدهای مسکونی تا هشت ماه آینده آماده شود تا مورد استفاده زوج‌ها قرار گیرد

وی بیان کرد: یکی از اموری که در این موسسه پیگیری می شود شناسایی کودکان کار، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و سپس رسیدگی به آن هاست تا این کودکان هم بتوانند مانند سایر همسن و سالان خود از دوران کودکی لذت ببرند و قربانی فقر، اعتیاد والدین و مسئولیت زندگی نشوند.

اسماعیلی ادامه داد: تعدادی از این کودکان در رفسنجان شناسایی شدند و اطلاعات آن ها در مرکز موسسه خیریه مهرآفرین واقع در تهران ثبت شده و با حمایت هایی از ناحیه این موسسه و خیران موسسه خیریه کوثر رفسنجان، این کودکان جدا شده و د رمراکز پرورشی رفسنجان تحت حمایت هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر رسیدگی کودکان، به وضعیت والدین هم رسیدگی می شود و آن ها را به کمپ های ترک اعتیاد فرستاده و حمایت های لازم از لحاظ اعطای بسته مواد عذایی، پوشاک، درمان و ... انجام می شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.