يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/08
کدخبر :49566
24
چاپ :

آموزش‌های بشردوستانه در ۵۵۰ کانون جوانان هلال احمر کرمان ارائه شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: این طرح در راستای ارتقا آموزش‌ها بین اقشار مختلف مردم در کرمان اجرا شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان از آغاز طرح شوق رویش در ۵۵۲ کانون جوانان، دانشجویی، روستایی، دانش آموزی و طلاب در تابستان امسال خبر داد و گفت: این طرح در راستای ارتقا آموزش‌ها بین اقشار مختلف مردم در کرمان اجرا شد.

به گزارش شبانگاه دوشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، ابراهیم بابایی افزود: در تابستان ۱۴۰۰ با اجرای طرح شوق رویش برنامه های مختلفی از جمله آموزش‌های بشردوستانه، اجتماعی، مذهبی، کلاس‌های امداد و نجات، پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با اصول و اهداف جمعیت هلال احمر و مسابقات فرهنگی و امدادی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت جوانان با هدف بروز استعدادها و توانایی های آنان اظهار داشت:  امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل پیشگیری از گسترش و شیوع بیماری کرونا اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تابستانی (شوق رویش) به صورت حضوری و در اجتماعات گسترده امکان پذیر نیست.

بابایی با اشاره به اپیدمی و شرایط انتشار ویروس کرونا؛ اولویت برگزاری برنامه های ابتکاری و پیشنهادی را در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: در صورت صلاحدید روسای شعب اعضای جوانان می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های اوقات فراغت را در فضای باز و با حضور تعداد محدودی از اعضا برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه های آسیب های اجتماعی و اجرای طرح پیمان پیرامون مبارزه با مواد مخدر، دوره های آموزشی هنری، مهارت های زندگی، پیشگیری و اطفا حریق در عرصه های منابع طبیعی اجرای طرح ناظران سلامت، طرح یاس و سایر برنامه های ابلاغی از سوی سازمان جوانان در ۵۵۲ کانون دانشجویی، جوانان، روستایی، طلاب و دانش آموزی و ۱۴۰ خانه هلال در قالب برنامه های اوقات فراغت تابستان سال جاری اجرا می شود. 

نصب ردیاب بر روی خودروهای امدادونجات جمعیت هلال احمر کرمان 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز از نصب ردیاب برای خودروهای امدادونجات مستقر در پایگاه های بین شهری جمعیت هلال احمر استان خبر داد. 

محمد امیرخانی از نصب جی‎پی‎اس بر روی خودروهای امدادی این جمعیت خبر داد و گفت: این اقدام در راستای بهینه‎سازی تجهیزات لجستیک و پشتیبانی امداد و نجات جمعیت بر روی ۴۴ دستگاه خودرو انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای امداد شامل آمبولانس، خودرو نجات، خودروهای عملیاتی کمک‌دار است که به دستگاه جی‌‎پی‎اس مجهز شدند.

امیرخانی به مزایای نصب دستگاه ردیاب اشاره کرد و گفت: با نصب این دستگاه می‎توان همه تحرکات خودرو را از طریق اینترنت مشاهده کرد و اطلاعات کاملی از وضعیت خودرو به صورت آنلاین داشت و این دستگاه به وسیله ماهواره GPS و از طریق GPRS اطلاعات و مشخصات دقیق مکان خودرو را نمایش می‎دهد.

وی افزود: رویت خودروها و تیم‎های عملیاتی در مناطق حادثه دیده و اعلام مختصات جغرافیایی برای نیروها و همین طور برای اعزام بالگرد و نیروهای پشتیبانی از مزایای دستگاه ردیاب است.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: این دستگاه قابلیت ذخیره‎سازی عملکرد یک ساله خودروها به صورت آنلاین و آفلاین، همچنین نمایش آنلاین مواضع خودرو در هر زمان و هر مکان با استفاده از اینترنت، محاسبه دقیق مسافت طی شده و سرعت خودرو و مقایسه دقیق با کیلومترسنج، هوشمند در برابر تغییر جهت خودرو، ارسال پیام اضطراری یا زنگ تلفن خاص با فشار دادن کلید اضطراری را دارد. 

امیرخانی ضمن تاکید بر نگهداری و صیانت از این سیستم در ماموریت های امدادونجات تصریح کرد: هزینه نصب این نرم افزار ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از محل درآمدهای داخلی استان تامین شده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.