شنبه8 ارديبهشت 1403     Saturday, April 27, 2024
1402/11/29
کدخبر :102787
0
چاپ :

آغاز به کار نمایشگاه قرآن و عترت در جیرفت

نمایشگاه قرآن و عترت جنوب کرمان با هفت غرفه در جیرفت راه‌اندازی شد.

امام جمعه جیرفت در آیین افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت گفت: قرآن کریم سراسر نور است و انسان را از ظلمت و گمراهی رهایی می‌بخشد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،  حجت الاسلام میثم تارم با بیان اینکه قرآن کریم چراغ هدایت بشریت است، ابراز کرد: عمل به دستورات قرآن کریم باعث می‌شود تا انسان زندگی سعادتمند و آخرتی آباد داشته باشد.

وی یکی از آموزه‌های قرآنی را احترام به والدین و بزرگترها عنوان کرد و گفت: دانش آموزان باید آموزه‌های قرآنی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا سعادتمند شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز در این مراسم قرآن کریم را یک کتاب هدایتگر دانست و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به گسترش تعالیم قرآنی در جامعه کمک شایانی کند.

حجت الاسلام سید احمد حسینی با بیان اینکه قرآن کریم انسان ساز است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم زیست قرآنی داشته باشیم باید در کنار تلاوت قرآن کریم، در آیات آن نیز تدبر کنیم.

وی اولویت اصلی نمایشگاه قرآن و عترت را تبیین مفاهیم قرآنی برشمرد و بیان کرد: این نمایشگاه کودک محور است و دارای غرفه‌های متعدد همراه با اجرای برنامه‌های هنری برای کودکان است تا بتوان با ابزار هنر کودکان را با قرآن کریم مانوس و مفاهیم قرآنی را به آنها آموزش داد.

حجت الاسلام حسینی افزود: یکی از غرفه‌های این نمایشگاه، غرفه یاوران مسجد است که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان و به منظور فراهم کردن زمینه عضویت کودکان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی هنری راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ساعات فعالیت نمایشگاه قرآن و عترت را  از ۸:۳۰ تا ۱۱ ویژه دانش آموزان مدارس و عصرها از ۱۶ تا ۱۷:۳۰ برای عموم مردم اعلام کرد. 

در ادامه سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه قرآن و عترت ویژه کودکان و نوجوانان است بنابراین با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش سعی داریم از ظرفیت این نمایشگاه برای عضویت کودکان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی هنری بهره ببریم.

حجت الاسلام نیک نفس بیان کرد: طرح یاوران مسجد فرصت مغتنمی است تا بتوانیم با عضویت کودکان و نوجوانان، پای آنها را به مسجد و شرکت در فعالیت‌های مسجد محور کانون های مساجد باز کنیم.

نیک نفس با اشاره به برنامه‌ریزی راه‌اندازی مجتمع آموزشی یاوران مسجد بیان کرد: در غرفه کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (علیه السلام) دستاوردهای هنری اعضای کانون با موضوع قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است.

مسئول دفتر قرآن و عترت جنوب کرمان یادآور شد: بخشی از فعالیت‌های نمایشگاه قرآن و عترت شامل اجرای تئاتر عروسکی، قصه‌گویی، مسابقات قرآنی، اهدای روزانه جایزه و اجرای سرود توسط نوجوانان مسجدی عضو گروه سرود قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی جنوب کرمان است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.