جمعه7 ارديبهشت 1403     Friday, April 26, 2024
1399/12/17
کدخبر :44104
65
چاپ :

17 بستری و 3 فوتی در شبانه‌روز گذشته

بنا به گفته‌ی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان طی شبانه‌روز گذشته، 17 بیمار جدید کرونا در استان بستری‌ شده‌اند و سه نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ،بنا به گفته‌ی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان طی شبانه‌روز گذشته، 17 بیمار جدید کرونا در استان بستری‌ شده‌اند و سه نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

در حال حاضر، 100 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

شمار کل بستری‌شدگان در استان از ابتدای پاندمی کرونا تا شنبه 16 اسفندماه به «16 هزار و 744 نفر» و شمار کل قربانیان به «دو هزار و 528 نفر» رسید.

لازم به ذکر است که شیوه‌ی آماردهی درباره‌ی اپیدمی کرونا از اواخر خردادماه تغییر کرده و تنها تعداد «بیماران بستری و جان‌باختگان» از سوی علوم‌پزشکی کرمان در اختیار رسانه‌ها قرار داده می‌شود.

به گزارشدل عالم  به نقل از فردای کرمان، دکتر مهدی شفیعی، سخنگوی این دانشگاه عصر شنبه 16 اسفندماه با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته، 17 بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، گفت: «11 نفر از آن‌ها از حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان (شامل راور، رابر، بافت، بردسیر، کوهبنان، کرمان، شهربابک، زرند، ارزوئیه)، سه نفر از بیماران جدید بستری از حوزه‌ی دانشگاه جیرفت و دو نفر از بستری‌شدگان از حوزه‌ی دانشکده سیرجان هستند».

 وی با بیان این‌که یک نفرشان از حوزه‌ی دانشگاه‌ رفسنجان است و از حوزه‌ی دانشگاه بم مورد جدیدی از بستری گزارش نشده است، افزود: «در حال حاضر، 100 بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند».

شفیعی ادامه داد: «51 نفر از بیماران بستری در حوزه‌ی علوم‌پزشکی کرمان، 11 نفر حوزه‌ی علوم‌پزشکی رفسنجان، 11 نفر حوزه‌ی جنوب، سه نفر در حوزه‌ی دانشگاه بم و 24 نفر از حوزه‌ی دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان بستری هستند و خدمات بیمارستانی به آن‌ها ارائه می‌شود».

وی اظهار کرد: «از ابتدای اپیدمی تاکنون 16 هزار و 744 نفر در استان، به‌دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند».

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان سپس اظهار کرد: «متاسفانه در 24 ساعت گذشته، سه بیمار کرونا نیز جان خود را از دست دادند دو نفرشان از حوزه‌ی دانشگاه کرمان و یک نفر از حوزه‌ی دانشگاه جیرفت هستند».

به گفته‌ی شفیعی، از ابتدای اپیدمی کرونا در استان تاکنون، 2528 نفر به دلیل ابتلا به کووید ـ 19 جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش فردای‌کرمان تا روز چهارشنبه 21 خردادماه، در گزارش آماری روزانه، آمار مبتلایان جدید و اینکه سرپایی هستند یا بستری و یا از پرسنل بهداشتی و درمانی نیز اعلام می‌شد که تا آن تاریخ، شمار کل این مبتلایان به کرونا در استان کرمان به 2949 نفر رسیده بود. از آن پس اما تنها آمار بیماران بستری و جان‌باختگان در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.