دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1401/12/21
کدخبر :82248
6
چاپ :

۵۶ هزار قلم انواع مواد محترقه در کرمان کشف شد

مسئولان انتظامی کرمان از کشف بیش از ۵۶ هزار قلم انواع مواد محترقه و آتش زا تنها در مرکز این استان خبر دادند.





 

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت که کشف بیش از ۲۰ هزار و ۴۹۳ قلم از انواع مواد محترقه از چند واحد صنفی متخلف در این استان صورت گرفته است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، سردار عبدالعلی روانبخش در تشریح این خبر گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده روزهای پایانی سال به روزهای نگرانی و اضطراب خانواده ها نیز تبدیل شود و بعضا حوادث غم باری هم رخ دهد که در این زمینه، طرح جمع آوری موادمحترقه با شناسایی و دستگیری فروشندگان این اقلام در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در همین زمینه ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی استان در بازدید از چندین واحد صنفی در نقاط مختلف شهر کرمان بیش از۲۰ هزار و ۴۹۳ قلم انواع مواد آتش زا و محترقه را کشف کردند که افراد متخلف با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به برخورد قاطع پلیس با عاملان نگهداری و توزیع مواد محترقه بیان داشت: به استناد ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هر گونه قاچاق، خرید و فروش مواد محترقه به صورت غیرمجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می شود.

وی ادامه داد: در این زمینه از خانواده ها می خواهیم در ایام پایانی و چهارشنبه آخر سال، کنترل و مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند و هرگونه موردی در رابطه با نگهداری و توزیع موادمحترقه را به پلیس گزارش کنند.

کشف ۳۶ هزار قلم مواد محترقه دیگر از افراد سودجو

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان نیز در خبر دیگری با اشاره به کشف ۳۶ هزار قلم مود محترقه و آتش زا در این شهرستان بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر خرید و فروش مواد محترقه با انگیزه سود جویی در ایام چهارشنبه سوری، بررسی موضوع در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ مهدی پورامینایی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و متهمان را حین فروش مواد محترقه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۳۶ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف کردند.

وی با اشاره به غفلت و فریب برخی افراد بخصوص اقشار جوان و نوجوان و شرکت در شادی های خطرناک، خاطرنشان کرد: پلیس در این خصوص با افرادی که قصد بر هم زدن آسایش مردم را داشته باشند برخورد قاطع خواهد داشت.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.