دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1401/07/17
کدخبر :71529
13
چاپ :

کاهش آمار تولد در کرمان طی سال‌جاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان بگفت: «تعداد زایمان‌ها در شش ماهۀ اول سال گذشته بیش از ۸۹۰۰ مورد بوده امسال به ۸۰۹۴ مورد رسیده و تعداد تولد زنده در شش ماهۀ سال گذشته ۹ هزار و ۵۶ نفر بود .




 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، دکتر محسن بارونی علت کاهش زایمان را چند فاکتوری و در حال بررسی دانست و افزود: «البته این آمارها باید با آمار ثبت احوال هم تطبیق داده و تحلیل شود».

 وی در نشست قرارگاه استانی جمعیت و خانواده استان کرمان اظهار کرد: «از جمعیت یک میلیون و ۳۷۷ هزار نفری تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، ۶۸۷ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند که حدود ۴۶۴ هزار نفر آنان در سن باروری (۱۰ تا ۵۴ سال) قرار دارند».

بارونی ادامه داد: «نرخ باروری در سال ۹۹ حدود ۱.۶ بوده و در سال گذشته نیز تغییر نکرده و نرخ کشوری هم همین عدد است که مقام معظم رهبری بر نرخ جانشینی تاکید دارند که ۲.۱ است».

وی اضافه کرد: «سال ۹۹ در استان کرمان ۱۸ هزار و ۷۸۱ تولد داشتیم که در سال ۱۴۰۰ این آمار ۰.۶ درصد افزایش داشته و به ۱۸ هزار و ۸۹۲ نفر رسید».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.