سه شنبه11 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 30, 2024
1399/12/18
کدخبر :44126
43
چاپ :

کاهش 90 درصدی فوتی‌های کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان این‌که بیش از 90 درصد موارد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان کرمان کاسته شده است

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان،رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با بیان این‌که بیش از 90 درصد موارد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان کرمان کاسته شده است، گفت که سفرهای استانی و زائرپذیر شدن کرمان، دید و بازدیدها، خریدهای شب عید، کرونای انگلیسی و جلسات پرازدحام رسمی و غیررسمی از تهدیدهای پیش‌روی استان در شرایط کرونایی هستند.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد 17 اسفندماه در شورای اداری استان کرمان با ارائه‌ی گزارشی از روند بیماری کرونا در کشور و استان کرمان، بیان کرد: «استان کرمان از ابتدای شیوع بیماری در کشور تاکنون دو پیک بیماری را بیشتر نداشته است».

وی ادامه داد: «در حال حاضر استان کرمان نسبت به دیگر مناطق کشور وضعیت نسبتا خوبی دارد، اما باید مراقبت کرد که آتش زیر خاکستر نباشد».

رشیدی‌نژاد اظهار کرد: «تعداد قطعی موارد بستری کرونای استان کرمان در پیک آذر ماه 790 نفر بود که هم‌اکنون به 100 مورد رسیده است که نشان‌دهنده‌ی عملکرد قابل توجه و موفق طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری به صورت محله و خانواده‌محور است».

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: «88 درصد میزان بیماران بستری قطعی و بیش از 90 درصد از موارد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان کرمان کاسته شده است».

وی عمده‌ی راه پیشگیری از بیماری کرونا را استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری، شست‌وشوی دست و تهویه‌ی مناسب بیان کرد و افزود: «طبق مقالات جدید، ضدعفونی سطوح و وسایل در اولویت کمتری نسبت به دیگر موارد قرار دارند».

رشیدی‌نژاد سفرهای استانی و زائرپذیر شدن کرمان، دید و بازدیدها، خریدهای شب عید، کرونای انگلیسی و جلسات پرازدحام رسمی و غیررسمی را از تهدیدهای پیش‌روی استان بیان کرد.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.