دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1401/12/16
کدخبر :82165
6
چاپ :

لزوم توجه به اشتغال و زندگی کشاورزان کرمانی، در اجرای سازگاری با کم‌آبی

استاندار کرمان باتاکیدبراینکه بایداشتغال وزندگی روزمره مردم راببینیم و نقطه های سربه سرراتوجه کنیم گفت:اجرای طرح سازگاری باکم آبی بایددربازه زمانی منطقی پیش برود تا به مردم فشار نیاید.






 

محمدمهدی فداکار در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان کرمان اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است و واقعیت این است که نمی توانیم بی توجه از کنار این مسئله بگذریم؛ کشاورزی، زندگی مردم است و شوک وارد کردن به این بخش، مشکل به وجود می آورد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: برخی از خیران(کشاورزان) در شهرستان ها که به کمیته امداد کمک می کردند، امسال مجبور به دریافت وام برای گذران زندگیشان شدند؛ بحث کاهش سهم آب با اشتغال مردم ارتباط دارد و باید به این موضوع توجه داشت.

فداکار با تاکید بر اینکه باید اشتغال و زندگی روزمره مردم را ببینیم و نقطه های سربه سر را توجه کنیم تا خیلی به مردم فشار نیاید، گفت: اجرای طرح سازگاری با کم آبی باید در بازه زمانی منطقی پیش برود تا به مردم فشار نیاید.

استاندار کرمان بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد آب استان کرمان در کشاورزی مصرف می شود و مدیریت مصرف در این بخش ضرورت است اما فرآیند باید به گونه ای تعریف شود که شوک وارد نشود.

وی درباره اصلاح الگوی کشت در استان اظهار کرد: در برخی شهرستان ها به دلیل کیفیت آب، اصلاح الگوی کشت جواب نمی دهد اما در جنوب کرمان ظرفیت داریم و باید در جنوب روی الگوی کشت کار کنیم و برنامه را پیش ببریم و مجموعه های بزرگ مانند کشت و صنعت باید پای کار اصلاح الگوی کشت بیایند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.