دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1401/07/16
کدخبر :71456
9
چاپ :

تولید فرش برای قالیبافان مقرون به‌صرفه نیست

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف ادامه داد: «متاسفانه فروش داخلی فرش در چند سال گذشته به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های داخلی و خارجی، کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه تحت تاثیر قرار گرفت.



به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، عبدالله بهرامی افزود: «به دلیل افزایش شدید قیمت مواد اولیه، تولید فرش برای قالیبافان مقرون به‌صرفه نیست و قالیبافان یکی پس از دیگری از چرخۀ تولید خارج می‌شوند».

وی ادامه داد: «در شرایط نامساعد اقتصادی، دستکم چهارصد میلیون دلار صادرات فرش به خارج صورت می‌گرفت و با شناسایی بازارهای جدید بخشی از اثرات تحریم کاهش پیدا می‌کرد اما رکود دو سال اخیر ناشی از شیوع کرونا و برخی چالش‌های پیش روی صنعت فرش دستباف و قالیبافان، توان تولید و رقابت‌پذیری را کاهش داده است».

بهرامی نبود شرکت‌های صادرات‌محور در این حوزه را از دیگر مشکلات فرش بیان کرد و گفت: «متاسفانه کاهش صادرات فرش موجب شده بسیاری از کارگاه‌های فرش تعطیل و مشتریان و خریداران به تدریج کم شوند ازاین رو خواستار حمایت جدی و ویژه از صنعت فرش دستباف و تولیدات داخلی فرش به ویژه قالیبافان و رفع مشکلات آن‌ها هستیم».

وی عدم بهره‌مندی از مزایای بیمه را از جمله مشکلات قالیبافان برشمرد و بیان کرد: «از سال ۱۳۹۲  تاکنون قالیبافان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار نداشته و از مزایای بیمه محروم مانده‌اند در حالی که بیمه در امنیت شغلی و اجتماعی و معیشت قالیبافان بسیار تاثیرگذار است».

 



 
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.