دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1401/12/20
کدخبر :82241
5
چاپ :

ایران در شاخص نوآوری در جهان روند صعودی دارد

مدیرکل توسعه فناوری وزارت علوم با اشاره به روند صعودی ایران در شاخص نوآوری در جهان، گفت: ۷ هزار و ۷۳۵ شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور وجود دارد.




 


گردهمایی سراسری مرکز کارشناسان رسمی دادگستری با حضور عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، کاظمی، معاون وزارت دادگستری و رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم و مدیران ارشد قضایی و اداری استان کرمان در پردیس دانشگاه خواجه نصیر کرمان برگزار شد.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، امید رضایی‌فر در این جلسه با بیان اینکه 54 پارک فن‌آوری در مجموعه وزارت علوم فعالیت می‌کند، اظهار داشت: امسال قانون جهش تولید دانش‌بنیان را داشتیم که بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی‌های جدید در کارشناسی رسمی بسیار اهمیت دارد، گفت: ایران در شاخص نوآوری در جهان روند صعودی دارد و در 10 سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است.

مدیرکل مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم با بیان اینکه 7 هزار و 735 شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور وجود دارد و هشت دهکده فناور کشاورزی داریم، افزود: 111 هزار و 253 نفر در پارک‌های علمی فناوری کشور شاغل هستند.

وی با اشاره به اینکه تجاری‌سازی فناوری‌ها در اولویت کاری بوده و مجموعه پردیس تخصصی در حوزه حقوقی و کارشناسی رسمی در دستور کار است، بیان کرد: استانداران سراسر کشور موظف به همکاری مناسب با پارک‌های علم و فناوری برابر قانون هستند.

در این جلسه عباس دلفاردی، رئیس مرکز کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان، با بیان اینکه سعادت بزرگی بود که استان کرمان به مدت سه روز میزبان روسای هیئت مدیره مراکز کارشناسان رسمی دادگستری سراسر کشور و دبیران آموزش مناطق هشت‌گانه کشور بود، اظهار داشت: در این همایش تاکید ما بر آموزش بود که در سه محور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان در سال 80 افتتاح شده است، گفت: این مرکز بیش از هزار نفر کارشناس و کارآموز در 68 رشته دارد که از کارشناسان مجرب در استان هستند.

رئیس مرکز کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با بیان اینکه این مرکز 20 سال قبل تاسیس شده و بیش از 400 نفر کارشناس در رشته‌های مختلف فعالیت دارند، افزود: به‌زودی پروانه فعالیت به حدود 800 نفر کارآموزان ورودی 99 و 1400 اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این گردهمایی تخصصی با هدف تبادل نظر برای ریل‌گذاری اهداف کلان بحث کارشناسی در اجرای عدالت برگزار شد، بیان کرد: این گردهمایی نخستین نشست کشوری مراکز کارشناسان رسمی دادگستری است و در سال‌های آینده به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

شاهپور کلانتری، معاون مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه توفیق بزرگی نصیب من شد که به کرمان سفر کرده و مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی را زیارت کنم، اظهار داشت: در این همایش چند موضوع پیگیری و رونمایی شد که اولین آن رونمایی از سامانه ارتقای صلاحیت کارشناسان رسمی دادگستری است.

وی با اشاره به اینکه با این اتفاق ارتقای صلاحیت‌ها ساماندهی می‌شود و معاونت کارشناسان صرفاً ناظر است، گفت: این موضوع باعث می‌شود همکار کارشناس ما قرار نباشد به تهران سفر کرده و از طریق سامانه مراحل کار خود را پیگیری می‌کند.

معاون مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کشور با بیان اینکه بیش از 65 هزار صلاحیت به صورت دستی پالایش شد که کار بسیار سختی بود، افزود: به‌روزرسانی صلاحیت کارشناسان به صورت مکانیزه و از طریق سامانه در دستور کار است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.