دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1401/12/14
کدخبر :81942
8
چاپ :

اجرای ۳۴ رزمایش جهادی دامپزشکی در استان کرمان

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال ۳۴ رزمایش جهادی به همت دامپزشکی اجرا شده است.




 

صدیقه کاظمی نیا گفت: در رزمایش‌های جهاد دامپزشکی استان کرمان، خدمات دامپزشکی نظیر: واکسیناسیون رایگان، عملیات سمپاشی دام‌ها و اماکن دامی و ... به مناطق کم
برخوردار و صعب‌العبور عشایری ارائه شد.

به گزارش دل عالم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۳۴ رزمایش جهادی به همت دامپزشکی اجرا شده است، افزود: پایداری جمعیت دام عشایر، انجام رسالت تامین امنیت غذایی، افزایش بهره‌وری در تولیدات دامی عشایر و روستاییان و کنترل بیماری‌های جمعیت دام و طیور از اهداف رزمایش‌های دامپزشکی است. 

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: این رزمایش‌ها از ابتدای امسال در استان کرمان در قالب ۶۹ تیم با تعداد ۱۲۸ نفر نیرو‌های دامپزشکی در ۱۶ شهرستان استان اجرا شد که طی آن‌ها، یک میلیون قطعه طیور زنده و ۸۵ هزار راس دام سبک و سنگین واکسینه شدند.

او با اشاره به مبارزه با آبله، تب برفکی، شاربن، هاری، لمپی اسکین و بیماری طاعون نشخوار کننده دام در اجرای رزمایش جهادی دامپزشکی استان در مناطق روستایی و عشایری، تصریح کرد: برخی از  این بیماری‌ها، مشترک بین انسان و دام هستند و مبارزه با این بیماری‌ها برای دامداران از نظر اقتصادی بسیار مهم محسوب می‌شود.

کاظمی نیا تصریح کرد: اهم خدمات در این رزمایش‌ها به مناطق کم برخوردار و صعب‌العبور عشایری بود که خدمات رایگانی از جمله: واکسیناسیون، سمپاشی اماکن دامی، واکسیناسیون بیماری‌های مشترک، آموزش و ترویج و ویزیت و درمان دام و طیور انجام شد. 

او بیان کرد: این مهم به دستور آقامیری ریاست سازمان دامپزشکی کشور در استان شروع شد که نیرو‌های بسیجی همکار در بخش‌های مختلف از جمله: بسیج مهندسین ادارات در این رزمایش‌ها مشارکت داشتند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیا با بیان اینکه در این رزمایش‌ها به مقوله پیشگیری و درمان پرداخته شد، گفت: ویزیت و درمان دام و طیور استان به تعداد ۷۰۰ مورد در این رزمایش‌ها صورت پذیرفته است.

 او افزود: یکی از تدابیر بسیار خاص و مطلوبی که در این رزمایش‌ها به آن توجه شده، بحث آموزش است به نحوی که ۴۱ دوره آموزشی در حوزه‌های مختلف رعایت بهداشت دام و فراورده‌های دامی و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و ... در این رزمایش‌ها اجرا شد و این اقدام تاثیر بسیار خوبی در بهبود و ارتقای سطح دانش بهره برداران در حوزه دام و طیور داشته است.

کاظمی نیا بیان داشت: تمام اقدامات و خدمات دامپزشکی  با هدف حفظ سرمایه‌های دامی است و اجرای این رزمایش‌ها سبب کاهش هزینه‌های دامداران و مرغداران در کنترل و مهار بیماری‌های دام و طیور و افزایش بهره وری می شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.