دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1401/07/19
کدخبر :71554
15
چاپ :

آسانسورهای فاقد تاییدیه استاندارد، نباید مشمول دریافت خدمات بیمه شوند

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: سازمان ملی استاندارد به دنبال آن است که آسانسورهای که تاییدیه استاندارد ندارند مشمول دریافت خدمات بیمه نشوند.





 


به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، اسماعیل عاقلی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز جهانی استاندارد گفت: هفته استاندارد از ۲۴ مهرماه لغایت ۳۰ مهر است.

او مردمی سازی و پاسخ به مطالبات مردم را از جمله رویکرد سازمان استاندارد اعلام کرد و به تبیین تحول نگاهی که در این سازمان رخ داده پرداخت و افزود: برای اولین بار نظارت و بازرسی هتل آپارتمان ها، رستوران ها، مراکز فروش غذا، اندازه شناسی و ... در قالب طرح ویژه عیدانه امسال انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان بیان کرد: مجوز طرح احداث و مطالعه اداره استاندارد با زیربنای ۶۰۰ متر مربع در جنوب استان در شهرستان جیرفت نیز اخذ شده است.

او ساختار سازمان استاندارد استان را ضعیف دانست و ادامه داد: متاسفانه در همه شهرستان های استان کرمان اداره استاندارد وجود ندارد و در حال حاضر تنها چهار شهرستان استان دارای اداره استاندارد می باشد.

طبق گفته عاقلی، اداره کل استاندارد استان کرمان در سال گذشته در جشواره شهید رجایی رتبه برتر استان و امسال دبیری تدوین نمونه کشور را کسب کرده است.

او قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی را بازوهای اجرایی این سازمان برشمرد و عنوان کرد: در شش ماهه اول امسال در حوزه تدوین استاندارد ملی، استان کرمان ۳۱ استاندارد در دست تدوین دارد و ۳۸۶ استاندارد برای بازنگری انجام داده است.

طبق اعلام مدیرکل استاندارد استان کرمان، در حوزه نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی، ۶۰۱ بازرسی فنی صورت و از آنها ۷۵۲ نمونه برداری و آزمایش برای تمدید یا صدور مجوز در ۶ ماهه امسال انجام شده که ۶۱ پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد برای محصولات استان صادر شده و همچنین برای محصولات کشاورزی (تحت مجاز آلاینده) ۶ مورد و  ۱۱۱ پروانه استاندارد تمدید شده است.

او می افزاید: در این بازه زمانی، ۳۳ بازرسی هتل، مدارس، خانه سالمندان و سالن های ورزشی به غیر از طرح عیدانه توسط بازرسان این سازمان انجام شده است.

طبق گفته او، در ۶ ماهه اول امسال ۱۵۳۹ نمونه برداری از کالاهای صادراتی استان شده که برای ۱۲۸۷ مورد آن گواهینامه صادراتی صادر شده است و همچنین در بحث واردات ۸۵۷ محموله مورد بازرسی و بهره برداری قرار گرفته است.

عاقلی از کنترل و نظارت بر بازار توسط اداره کل استاندارد سخن به میان آورد و تصریح کرد: ۵۲۱۳ بازرسی از مراکز عرضه در بازار داشتیم و همچینین در حوزه اندازه شناسی ۱۰۰۲ نازل عرضه سوخت، ۲۴۵ باسکول و ۴۵۴۰ ترازو مورد ارزیابی قرار گرفته است.

طبق اعلام مدیرکل استاندارد استان کرمان، ۹۷ مورد اعلام جرم در زمینه جعل علامت استاندارد، فاقد علامت و کالیبره نبودن در بازه زمانی ۶ ماهه اول انجام شده است و ادامه داد: همچنین ۱۱۹۷ مورد توقیف فرآورده و کالا در این مدت صورت گرفته شایان ذکر است از ۱۵۶۰ اقدام حقوقی؛ ۱۲۹۴ مورد آن در حوزه کنترل و بازار بوده و ۱۶ مورد هم در حوزه آسانسورها اعلام جرم شده است.

او با بیان این مطلب که در حوزه بازرسی آسانسور در واقع سه نوع آزمون انجام می شود، در ادامه عنوان می کند: در ساختمان های قدیمی که پایان کار صادر شده تکلیف نصاب و بهره بردار است که تاییدیه استاندارد برای آسانسور پیگیری و دریافت نمایند؛ گفتنی است سازمان ملی استاندارد به دنبال آن است که آسانسورهای که تاییدیه استاندارد ندارند مشمول دریافت خدمات بیمه نشوند و این مطالبه و خواسته سازمان ملی استاندارد از مراکز بیمه ای است.

به گفته عاقلی، سازمان ملی استاندارد به صورت ویژه در بحث استاندارد سازی خودرو ورود کرده و خودروهای که فاقد استانداردهای لازم نیستند را تایید نمی کند.

او تاکید کرد: رویکرد جدیدی برای استاندارد سازی خودروها مدنظر است و سازمان ملی استاندارد فهرست جدیدی برای تولید قطعات خودروها در دستور کار دارد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان این مطلب که ترویج و فرهنگسازی استانداردها، در خرید کالاها امری مهم و ضروری است عنوان کرد: این مهم تضمینی بر کیفیت کالا است و بهتر می توان به حقوق و حق شهروندی رسید.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.