دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1401/07/17
کدخبر :71531
8
چاپ :

آب فعلا گران نمی‌شود

سخنگوی صنعت آب ضمن تکذیب افزایش قیمت آب گفت: «اگر قرار باشد افزایش قیمت صورت بگیرد، این موضوع در بودجۀ سال بعد مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد؛ اکنون برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب وجود ندارد».




 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، فیروز قاسم‌زاده با بیان اینکه تعرفه‌ها سالانه یکبار مشخص می‌شود و امسال نیز بر اساس محاسبۀ پلکانی تعیین تعرفه صورت گرفت و بر اساس آن نیز مشترکان پرمصرف و بدمصرف شامل جریمه‌هایی می‌شوند، افزود: «اگر قرار باشد تعرفه‌ها تغییری کند در تعرفۀ سال آینده ابلاغ خواهد شد».

وی  با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای برخورد با مشترکان بدمصرف اظهار کرد: «برخورد با مشترکان بد مصرف دو جنبه دارد که در مصوبۀ هیات وزیران به آن اشاره شده، یکی بحث تعرفه‌های پلکانی و دیگری بحث قطع آب است».

سخنگوی صنعت آب کشور ادامه داد: «در ابلاغیه برای قطع آب، یک شرط گذاشته شده به‌طوری که اگر در شهر یا منطقه‌ای با بحران و احتمال قطع آب برای مشترکان مواجه باشیم، آب مشترکان بدمصرف با اخطار قبلی قطع خواهد شد».

وی با بیان اینکه در تابستان امسال نیز آب ۹ مشترک بد مصرف در همین راستا قطع شد که تاثیرات بازدارندگی نیز به دنبال داشت، خاطرنشان کرد: «اکنون سازوکاری را تعریف کرده‌ایم که اگر مشترکی بالای دو برابر الگو مصرف کند، برای آن پیامک اخطار و توصیه‌ای ارسال می‌شود و هر زمانی که بحران در آن شهر و منطقه صورت بگیرد آب این مشترکان قطع خواهد شد».

قاسم‌زاده با اشاره به شرایط فعلی تامین آب در کشور و استان‌های بحرانی، گفت: «در شرایط کنونی مدل‌های تامین آب شرب بیانگر این است که در هیچ شهری دچار مشکل نیستیم، مگر اینکه شرایط تغییر کند و مجبور به اعمال سیاست‌های جدید شویم».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.