يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1400/05/20
کدخبر :53607
33
چاپ :

۶۰ درصد مردم کرمان کم‌تحرک هستند

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کرمان جزو استان های کم تحرک کشور است گفت: ۶۰ درصد از جمعیت این استان دچار کم تحرکی شده‌اند

افشین مولایی روز سه شنبه در نشست انتخاباتی رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان کرمان با اشاره به ظرفیت های این استان در توسعه پایدار و رشد این ورزش‌ها افزود: راهی نداریم جز اینکه به حوزه همگانی بیش از گذشته بپردازیم.

وی اظهار داشت: زمان آن گذشته که از اولویت ورزش همگانی سخن بگوییم، دولت بایستی بداند سلامت مردم اصلی ترین اولویت کشور است، که اگر به ورزش همگانی توجه نکند موج میلیونی بیماران ایران را فرا می‌گیرد.

به گزارش دل عالم به نقل از یرنا،رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اولویت اصلی کشور در دهه آینده به علت کم تحرکی مردم، ورزش همگانی خواهد شد زیرا راهی به جز پرداختن به این حوزه نداریم، ضمن اینکه باید میزان مشارکت را رصد ‌و طی یک برنامه چهارساله، تحرک بدنی را به‌صورت گام به گام در استان ‌فاخر کرمان اجرا کنیم.

وی گفت: خاک کرمان منابعی دارد که می‌تواند منابع انسانی کشور را تامین کند منابع انسانی کرمان بسیار توانمند است که امیدواریم برای رشد فعالیت بدنی و کاهش عوارض بدنی کمک کنده باشد.

مولایی یادآور شد: باید به زادگاه حاج قاسم تبریک گفت که در یکی از نمادهای مختلف از جمله نیروی انسانی کارآمد در کشور شاخص است و باوجود آگاهی و بینش کاندیدا این استان می تواند چهره های بسیار شاخصی را در عرصه ملی معرفی کند.

وی خطاب به کاندیدای هیات ورزش‌های همگانی استان کرمان افزود: ادبیات علمی، ورزشی و همگانی در لابه لای کلام شما مشهود بود که نشان دهنده توسعه و ترویج این ورزش‌ها در استان کرمان است.

وی ادامه داد: مدیریت و ادبیات علمی زمانی به‌ موفقیت می رسد که از مزایای دیگری هم برخوردار باشد و باید از تعاملات بین بخشی و سرمایه اجتماعی و تمامی ظرفیت های استان و دستگاه ها در راستای رشد ورزش همگانی استفاده ‌کرد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: همچنین باید به ورزش همگانی به‌صورت عملی و عملی بپردازیم زیرا اتفاق و کار بزرگ به‌صرف تبلیغ و توجیه رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در هیچ جای کشور چنین استعدادهایی ندیده ام ابراز داشت: رییس جدید باید از ظرفیت کاندیدای هیات ورزش‌های همگانی استان کرمان استفاده کند و در این خصوص باید ابتدا موانع را شناسایی و برای اقشار مختلف و رفع موانع ورزش هر قشر برنامه ‌داشته باشد.

کمیته‌های استانی و شهرستانی هیات همگانی کرمان فعال شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز با اشاره به اهمیت برنامه های اعلام شده توسط کاندیدای هیات ورزش‌های همگانی استان کرمان و ضرورت اجرای آن گفت: طرح‌های این فدراسیون نیز ملاک عمل است.

میثم پاریزی با اشاره به توجه اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به برنامه‌های ورزش‌های همگانی افزود: همچنین باید در هیات به این امر توجه ویژه و در این خصوص کمیته های استان و شهرستانی با استفاده از ظرفیت نیروی توانمند انسانی این استان باید به صورت کامل فعال شود.

وی ادامه داد: ضمن آنکه با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و جذب حامی مالی ظرفیتی مناسب برای توسعه ورزش همگانی فراهم می‌شود.

امیر جعفری با هفت رای از ۱۴ رای ماخوذه به عنوان رییس هیات جدید هیات ورزش های همگانی استان کرمان انتخاب شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.