دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/09/09
کدخبر :97986
7
چاپ :

۴۸ مشاور در انتظار صدور پروانه در کرمان/ لزوم راه‌اندازی کلینیک تخصصی خانواده

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان پیشنهاد راه‌اندازی کلینیک جامع تخصصی خانواده در استان را داد.

سیدمهدی قویدل در همایش مشاوره و تحکیم بنیان‌های خانواده در کرمان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات آن در جامعه، اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد طلاق هستیم و در دهه ۹۰ تا ۱۴۰۰ با رشد حدود ۲۰ درصدی مواجه بوده‌ایم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ پروانه فعالیت برای مشاوره خانواده از سوی قوه قضائیه صادر شد و براساس آئین نامه اجرایی حدود ۴۸ نفر گزینش و بزودی پروانه فعالیت آنها صادر خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مشاوران دارای پروانه از طریق سامانه "مسیر" با محاکم خانواده در ارتباط خواهند بود.

وی با اشاره به آمارهای طلاق عنوان کرد: از سال ۹۵ به بعد روند صعودی در طلاق داشته‌ایم به طوری که در سال ۱۳۹۵ به ازای هر ۱۰۰، حدود ۲۵ طلاق ثبت شده و در سال گذشته این عدد به ۳۰ مورد رسیده است.

قویدل ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱ هزار و ۷۶۶ پرونده در زمینه موضوعات مربوط به طلاق داشتیم و در سال گذشته با رشد حدود چهار درصد به حدود ۱۲ هزار و ۲۹۸ پرونده رسید. گفتنی است که در موضوع مهریه ۱۴ درصد، عدم تمکین هفت درصد رشد داشته‌ایم.

وی با بیان این مطلب که ۱۲۲ مشاور فعال در استان کرمان داریم، ادامه داد: در حال حاضر ۷۴ مرکز مشاوره فعال در ۱۸ مرکز ارزیاب در استان کرمان داریم.

معاون دادگستری استان کرمان از رشد آمار سازشی در استان از سال ۹۷ به بعد سخن گفت و افزود: شهرستان کهنوج طی سالیان متمادی بالاترین درصد سازش را داشته است.

وی تاکید کرد: طلاق عاطفی، اعتیاد، بیکاری، عدم مسئولیت پذیری، بی احترامی و ... از مهمترین دلایل طلاق هستند.

قویدل بیان کرد: مراکز مهر خانواده برای فرزندان طلاق تشکیل شده و از ظرفیت‌های مشاوران و مددکاران اجتماعی در این مراکز استفاده می‌شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت مددکاران اجتماعی تاکید کرد و افزود: همچنین تشکیل کارگروه‌های تخصصی و هیات‌های اندیشه ورز در دستور کار قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در پایان پیشنهاد راه‌اندازی کلینیک جامع تخصصی خانواده در استان را داد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.