يكشنبه9 ارديبهشت 1403     Sunday, April 28, 2024
1402/09/06
کدخبر :97937
6
چاپ :

۲۷۸ درخواست تدفین شهید گمنام در استان کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۲۷۸ درخواست تدفین شهید گمنام در استان داریم که از این تعداد ۱۷۰ درخواست مربوط به روستاهاست.

سرهنگ محمود مهدوی فرد اظهار کرد: تمامی مجموعه‌ها می‌توانند تقاضای تدفین شهید گمنام را داشته باشند. معیارهایی برای تدفین شهید گمنام از مرکز مشخص شده که بر اساس این معیارها چون در برهه‌ای هستیم که کشف پیکر مطهر شهید گمنام پائین آمده و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد به همین علت ملاک تدفین، این معیارهاست.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی بیان کرد: اولویت تدفین در روستا وجود ندارد مگر روستایی که محوریت چند روستا باشد، خانواده شهید جاویدالاثر در روستا وجود داشته باشد، گلزار شهدا نداشته باشند، محل تردد و مسیر دسترسی مناسبی بین روستاها باشد تا چند روستا از مزیت پیکر مطهر شهید بهره ببرند.

مهدوی فرد عنوان کرد: بسیاری از مدیران ما را روستاها پرورش دادند و زندگی شهری را روستاها پشتیبانی می‌کنند و این نکته مدنظر ما قرار دارد اما از نظر تعداد شهید با معذوریت مواجه هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷۸ درخواست تدفین شهید گمنام در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۱۷۰ درخواست از روستاهای استان است. در حالی که امسال پس از یک‌ونیم سال پیگیری، ۲۵۰ شهید گمنام در کل کشور تشییع می‌کنند که می‌توان متوجه محدودیت استان در این زمینه برای پاسخ به درخواست‌ها شد.

مهدوی فرد همچنین گفت: امسال ۱۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تولید می‌شود و سال آینده نیز بیشتر خواهد بود که از این حمایت‌ها قدردانی و تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از تولید فیلم سینمایی «فاتحان اروند»، یادآور دلاورمردی‌های گردان ۴۱۰ غواص، خاطرنشان کرد: آثار فیلم کوتاه و موشن‌گرافیک برای انتشار در فضای مجازی با همکاری مجتمع مس سرچشمه تولید خواهند شد و در پایان سال از این آثار رونمایی صورت می‌گیرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.