دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/10/20
کدخبر :99973
11
چاپ :

یک مجروح دیگر از انفجار تروریستی کرمان شهید شد/اهدای اعضای بدن «سیدمیثم حسینی»

با تائید مرگ مغزی "سیدمیثم حسینی"، از مجروحان حمله تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان، با رضایت خانواده شهید، کبد و دو کلیه او به بیماران نیازمند اهدا شد.

دکترپیمان کارنما در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد اهدای عضو یکی از شهدای حادثه تروریستی هستیم که از ناحیه جمجمه دچار حادثه و آسیب وسیع مغزی شده بود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: "شهید سیدمیثم حسینی" از بدو وقوع حادثه در بیمارستان پیامبر اعظم کرمان پذیرش و در آی سی یو بستری بود که در تاریخ ۱۶ دی ماه اعلام شد بیمار دچار سطح هوشیاری سه شده و ۱۷ دی پزشک معالج، این شهید را کاندیدای اهدای عضو اعلام کرد.

کارنما بیان کرد: همکاران بر بالین بیمار حاضر و آزمایشات مربوطه برای تائید صحت ارگان‌ها انجام شد و روز گذشته تیم پنج نفره تائید مرگ مغزی را اعلام کردند و با خانواده بیمار صحبت‌های لازم انجام شد و پذیرفتند اهدای عضو صورت بگیرد.

رئیس اداره تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: علی رغم اینکه تلاش داشتیم از قلب شهید استفاده شود، با اکو مشخص شد قلب شرایط اهدا ندارد و کبد و کلیه‌ها توسط تیم جراح برداشته شد.

وی با قدردانی از تلاش تیم برداشت کننده عضو و کارشناسان دانشگاه که مقدمات کار را فراهم کردند، افزود: آماده کردن و نگهداری بیمار و گرفتن رضایت از خانواده روحیه خاصی می‌طلبد که با تلاش و همت همکاران دو مورد به نتیجه رسید.

کارنما تصریح کرد: "شهیدسیدمیثم حسینی" نیز کارت اهدای عضو داشته و خانواده وی از این موضوع اطلاع داشتند.

وی بیان کرد: شهید حسینی ۴۰ ساله، کارمند آموزش و پرورش استان کرمان(رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان) بوده و پیکر شهید، امروز به مشهد منتقل و بعد از زیارت حرم امام رضا(ع) برای تدفین به کرمان باز می‌گردد.

رئیس اداره تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اهدای اعضای "شهیده فاطمه دهقان" که دو روز قبل انجام شد، گفت: گیرنده قلب، از دستگاه جدا شده و پیوند خوبی بود و پیوند کلیه‌ها جواب داده و پیوند کبد هم به خوبی انجام شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.