دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/09/12
کدخبر :98212
5
چاپ :

یادواره ۱۳۶ شهید دانش آموز زیر ۱۵ سال استان کرمان در جیرفت برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: یادواره ۱۳۶ شهید دانش آموز زیر ۱۵ سال استان کرمان ۲۲ آذرماه جاری در جیرفت برگزار می‌شود.

رضا رضایی در نشست ستاد شاهد آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان با خون خود انقلاب اسلامی را در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان بیمه کردند و امروز باید اهداف و سیره آنها در مدارس بین نسل جوان گسترش یابد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهیدان فرصتی برای بیان خاطرات، تبیین اهداف آنها است و نقش مهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار دارد، گفت: باید فرهنگیان در کنار مسائل آموزشی، فرهنگسازی اهداف شهیدان دانش آموز را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

رضایی گفت: طرح ملی لاله‌های روشن با هدف پاسداشت و یادبود بیش از ۱۸۰۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی در مدارس سراسر استان کرمان عملیاتی و اجرا  می‌شود.

وی گفت: همسو با اجرای این طرح، هر مدرسه یکی از شهدای دانش‌آموز یا فرهنگی ناحیه و یا منطقه خود را به عنوان شهید شاخص انتخاب و با مشارکت دانش آموزان ضمن برگزاری یادواره آن شهید، آثار فرهنگی نیز تولید می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در طرح ملی لاله‌های روشن، دانش آموزان با اجرای سرود، دلنوشته، دکلمه، برپایی یادمان شهدا و عکس، علاوه بر آشنایی با سیره و منش شهدا و انتقال پیام‌های آموزشی تربیتی، نسبت به انتقال فرهنگ شهید و شهادت نیز گام‌های موثری برخواهند داشت.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.