دوشنبه10 ارديبهشت 1403     Monday, April 29, 2024
1402/10/03
کدخبر :99128
26
چاپ :

کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموزان استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از کسب رتبه اول جشنواره جوان خوارزمی برای هفتمین بار در ۱۰ سال اخیر توسط دانش آموزان این استان خبر داد.

رضا رضایی در تشریح این خبر گفت: پنج طرح از استان کرمان، معادل ۲۲ درصد کل طرح‌های کشور، به عنوان برگزیده نهایی بیست و پنجمین دوره جشنواره جوان خوارزمی اعلام شده و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان مقام اول کشور را برای هفتمین بار در ۱۰ سال اخیر کسب کرده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در بخش دانش آموزی بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی استان کرمان ۳۱۰ طرح در سامانه جشنواره ثبت شد که از این حیث اداره کل استان در جایگاه اول کشور قرار گرفت، از نظر تعداد کل طرح‌ها به ترتیب اداره کل شهر تهران با ۳۰۷ و اداره کل البرز با ۲۸۹ طرح در جایگاه‌های دوم و سوم کشور قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در کل کشور تعداد ۲۷۱۷ طرح از استان‌های مختلف ارائه شده که این طرح‌ها در ۱۸ گروه علمی، شاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، برق و الکترونیک، کامپیوتر، فیزیک و نجوم، فناوری نانو، شیمی، مکاترونیک، علوم زیستی و پزشکی، زبان و ادبیات فارسی، علوم شناختی، علوم اجتماعی و روان شناسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، هنر، عمران و معماری، ریاضی، سلول‌های بنیادی و هوش مصنوعی به صورت غیرحضوری داوری شده‌اند.

وی بیان کرد: از تعداد کل طرح‌های استان ۳۲ طرح برای شرکت در مصاحبه (دفاع برخط طرح‌ها) در مرحله کشوری دعوت شدند، در این مرحله از کل کشور تعداد ۱۲۳ طرح به مرحله مصاحبه دعوت شدند که حدود ۲۶ درصد به استان کرمان تعلق داشت.

رضایی گفت: پس از دفاع دانش آموزان و بررسی هیات داوران، ۱۵ طرح از استان به عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش (برگزیده مرحله نیمه نهایی) اعلام شد و در این مرحله از کل کشور تعداد ۵۰ طرح برگزیده شدند که ۳۰ درصد به استان کرمان تعلق داشت.

رضایی بیان کرد: طرح‌های برگزیده وزارت آموزش و پرورش از ۱۶ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند که از این میان، اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با ۳۲ طرح در جایگاه اول کشور و پس از آن شهر تهران با ۱۰ طرح، خراسان رضوی پنج طرح و اصفهان چهار طرح در جایگاه دوم تا چهارم قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری، کاربرد و حل‌مسأله، مستندسازی و ارزش علمی، فنی و تخصصی از شاخص های اصلی داوری طرح های جشنواره جوان خوارزمی است، گفت: از لحاظ تعداد طرح های برگزیده مرحله نیمه نهایی به ترتیب آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با پنج طرح، انار با دو طرح و بم، جیرفت، رابر، راور، سیرجان، ناحیه یک و نرماشیر هر کدام با یک طرح در جایگاه‌های اول تا سوم استان قرار گرفتند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.